Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 9 juni 2009 09:08

Den nya rullgardinen är verkligen bra. Martin sov till efter kl 8 i morse också :). Perfekt!


Martin har inte haft några fler nässelutslag sedan vi var till läkaren i fredags och det är jätte skönt.

Jag hämtade ut Tavegyl åt honom i, men vi har inte behövt ge honom något. Det är bra att vi har det hemma ifall han får så där igen efter nästa förkylning.


Nu ser man båda hörntänderna i överkäken, han kommer att se ut som Dracula om han inte får sina framtänder snart :-).


Tjingeling





Av Eva - 8 juni 2009 20:56

Jag glömde att jag hade köpt en solhatt till Martin också. Tyvärr kommer den nog inte att sitta på huvudet länge eftersom han river av sig den. Han har haft sin keps ett tag, men nu har han kommit på att den går att ta av.

Av Eva - 8 juni 2009 20:16

Ni glömmer väl inte bort att jag har en tävling där ni kan vinna ett av mina halsband jag har gjort.

Gå in under Kategorin Tävlingar.


Av Eva - 8 juni 2009 20:13

Luvtröja från P.o.P


Shorts från P.o.P


T-shirt från H&M.


Plasttröjan som han ska ha när han börjar att äta själv. Kan behövas :).



Av Eva - 8 juni 2009 20:04

Jag tog några fotografier från Västerbol i helgen.


Västerbol



Vedboden. Ni kan skymta en gammal husvagn i bakgrunden.


Vy över ängen och Djupsjön. Samma bild som min bakgrund.


Lite blomster i rabatten.


Äppelträden som jag ansade hårt har tagit sig :).


Av Eva - 8 juni 2009 19:10

Martin och jag var upp till Gränby centrum idag. Jag bytte korgen på Åhlens och denna fastnar på väggen ;).

Sen var jag in på P.o.P och handlade en tröja och ett par shorts till Martin. Han fick även en t-shirt från H&M.  Där köpte jag även en plasttröja som man kan klä på Martin när han ska börja äta själv. Jag tror han får börja använda den snart för han kan inte sitta still när han ska äta. Han flänger med huvudet hit och dit och maten den hamnar lite varstans.


Johan var och köpte en ny spis idag, eller ny är synd att kalla den. En lite nyare än den vi hade förr. Vi ville inte köpa en ny eftersom vi inte har tänkt att bo i lägenheten så länge till så det blev en begagnad från Blocket.

Nu kan jag äntligen göra mat i ugnen utan att vara orolig över att luckan ska ramla bort. Denna är även barnsäker och det kan behövas nu när Martin bli större.

Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Tiden har gått fort och jag har knappt hunnit med att sätta ner rumpan. 


Tjingeling



Av Eva - 8 juni 2009 09:20

Johan satte upp den nya rullgardinen "Tupplur" från IKEA igår och jösses vad mörkt det blev i sovrummet. Martin vaknade runt kl 5 och då lyfte jag upp honom i min säng och där sov han till efter kl 8. Kan det vara rullgardinens förtjänst :)?. När jag drog upp den i morse så blev jag bländad fast dom svarta persiennerna var vinklade bakom.


Det ser ut att bli fint väder idag. Solen lyser och håll i er nu, det BLÅSER inte. Kan det bli bättre?

Jag funderar på om jag ska åka till Åhlens och byta en korg som jag köpte till badrummet här om dagen. Den ska sättas fast med sugproppar, men den vill inte fastna. Det är något fel på en av dom. Hm...!

Nu måste jag roa Martin för nu har han ledsnat.


Tjingeling


Av Eva - 7 juni 2009 22:23

Jag är ledsen, men jag har inte hunnit läsa en enda blogg idag :(.

Martin har varit på dåligt humör och ville inte sova och han somnade först för en stund sedan. Nu ska jag borsta tänderna och gå lägga mig jag också, men jag återkommer under morgondagen och läser era bloggar.


Kram kram och natti natti.

Skapa flashcards