Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under juli 2009

Av Eva - 9 juli 2009 11:50

Igår åkte vi till Cilla, Henke och barnen. Vi skulle grilla, men vi visste inte om det skulle börja regna så vi beställde mat från pizzerian istället.

Vi spelade kortspelet "Plump" (som vanligt ;-)).

Vi åkte hem ganska tidigt på morgonen eftersom Cilla skulle jobba idag.

Jag har sovit skitdåligt i natt. Martin har legat bredvid och bökat och sparkat på mig hela natten. Katten Svante har sovit i sängen också. Han spann så högt att jag var rädd att Martin skulle vakna.

Det regnar och blåser storm ute och jag är glad att jag inte behöver gå ut idag. Jag ska iväg och handla ikväll, men då har det kanske lugnat ner sig.

Vi ska till stugan i morgon så det blir lugnt på bloggfronten ett tag.


Tjingeling

Av Eva - 7 juli 2009 21:54

Jag har suttit och titta på minnesstunden för Michael Jackson och när hans dotter gick fram och sa att han var den bästa pappa man kan ha och att hon älskade honom, ja då brast det för mig. Tårarna bara rann. Det var otroligt tungt att se.

Jag är en av dom som inte alls har trott på alla rykten som gått om honom och han kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.


R.I.P Michael Jackson

Av Eva - 7 juli 2009 08:50

Det regnar ute, men det gör ingenting för vi ska bara vara hemma idag. Svärföräldrarna kommer ikväll så vi måste snygga till lite här hemma.

Jag förstår inte hur det kan bli så stökigt fort ;-). Martin sprider ut sina leksaker överallt och jag går och plockar hela dagarna.


Martin sitter just nu i sin gåstol framför teven och tittar på barnprogram. Vi har haft teven på sedan han var nyfödd, men han har inte varit intresserad av den innan. Det är först nu när det kommer något barnprogram som han kan kika en liten stund.

Det är väl bra i och för sig, men vi tänker inte förbjuda teven heller.


Tjingeling 



Av Eva - 6 juli 2009 21:39

Jag har tittat igenom gamla CD skivor jag har bränt ner och hittade detta som jag skrev till pappa efter han hade gått bort.

Saknaden är fortfarande lika stor.




 Min älskade pappa, 


Din hand i min hand,

Din rädsla i min rädsla,

Din smärta i min smärta,

Så minns jag den sista tiden, 


Lilla pappa, saknaden är så stor efter dig och du har lämnat ett stort tomrum efter dig.

Tårarna som rinner, ilska som bränner, tomheten som nöter.

Hur ska jag någonsin kunna vara som jag var förut när jag har mist dig pappa som har varit mitt allt. 


Jag ska vandra på dina stigar och minnas dig pappa.

Allt för att få vara dig så nära som möjligt. 


Du finns i vinden, du finns i solen, du finns i min evighet.  


Kram Eva 

Av Eva - 6 juli 2009 16:04

Johan och jag tog med oss Martin på en promenad till en 4H gård idag.

Här är några smakprov på vad som fanns där :).




(Självporträtt :))



Och så lilla Martin förståss..........mammas lillglutte :).


Av Eva - 5 juli 2009 21:33

Jag råkade öppna en vinflaska av misstag så då var det bara att ta sig ett glas ;-). Ja, det är faktiskt sant. Jag har köpt några flaskor som jag inte har provat förr och den ena har en stor plastkork, som en sprayflaska ungefär. Trodde den bara satt löst, men när jag skruvade av den så satt skruvkorken fast i plastkorken.....ops! Det blir bara ett glas för jag ska ut och köra i morgonbitti, har ett ärende på stan som jag måste göra.


Idag har vi inte gjort mycket. Jag har passat på att sova när Martin har sovit och jag drömde den mest konstiga dröm. Det var jag och M och Paris Hilton...hehehe...det är sant :). Vi var på semester hos henne i USA och var ute och gick i en stad. Helt plötsligt tappade jag bort min kompis M och Paris och där gick jag och letade och letade. Träffade på brorsan (?) som jag sedan också tappade bort. Jag var jätte täppt i näsan och försökte förklara på engelska att jag vill ha nässpray, men det gick inte så bra :). Det roliga är att jag är täppt i näsan och var det nog när jag sov också.

Sen ringde min mobil på riktigt och i halvdvala så trodde jag det var M och Paris som ringde och jag tror jag svarade i drömmen. Tur att inte mobilen låg närmre för då hade jag kanske svarat och sagt något väldigt konstigt.

Drömmar är konstiga ibland och när man är i halvdvala så kan det bli väldigt underligt ibland :).


Vi köpte en ny mobil till Michelle idag för hon fyllde 15 år i fredags och jag hann inte köpa någon eftersom vi var i Rättvik då. Hon har fått lite andra småsaker också. I morgon ska hon och några kompisar till Grönalund och ha kul. Hoppas dom inte hittar på något bus bara.


Tjingeling

Av Eva - 5 juli 2009 07:53

Idag är det svalt och skönt ute. Visst är det härligt med sol och värme, men det blev lite för mycket av det goda.

Jag hörde att grannarna ska åka bort några dagar....yippieeeee!

Då blir det lugnt och skönt här igen :).


Vi har inga planer för dagen, men något ska man väl kunna hitta på att göra. Johan ligger fortfarande och sover och Michelle får man väl sparka upp ur sängen så småningom. Hon är en mycket trött tonåring som kan sova hur länge som helst, men jag kommer ihåg hur jag själv var i den åldern.


Appropå sol och värme, jag minns när jag var i Thailand med jobbet 1998, då hade vi +46 grader i skuggan en dag....puh....hur stod man ut då?

Just denna dag åkte vi ut med ett piratskepp till en ö där det knappt fanns skugga. Jag satte på mig en hatt och ställde mig i havet med vatten upp till hakan. Det var svalaste stället, bara +35 grader ;-).


Tjingeling

Av Eva - 4 juli 2009 15:46

Det blev inte så mycket fotograferande i Rättvik. Jag orkade inte pga värmen, men några kort med mobilen blev det i varje fall.


När vi var i Rättvik mötte vi upp Eva och lilla Tuva en dag.

Här är lilla söta Tuva.

Martin börjar bli trött.

Dom som ägde stugan satt hundvakt åt världens sötasta lilla chihuahua.

Jag kunde inte låta bli att gosa lite :).

Utsikten från stugan. Man kan faktiskt se Siljan.

Siljan efter badförbudet.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards