Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under juli 2009

Av Eva - 4 juli 2009 15:10

Jag började skriva ett riktigt gnällinlägg, men jag tog bort det.

Jag säger bara så här, vi har Skara sommarland precis nedanför balkongen och då kanske ni förstår vad det handlar om :(.


Tjingeling

Av Eva - 3 juli 2009 22:27

Åh så skönt det är att vara hemma igen. Det ska bli underbart att få sova i sin egen säng.

Vi har haft toppendagar i Rättvik, men det har varit alldeles för varmt. Phu!! Det kan ju vara någon måtta på värmen ;).

Mamma, Michelle, Martin och jag åkte upp i måndags och B och faster M kom upp i tisdags. Stackarna har inte AC i sin bil så det var jätte varmt för dom att åka. Vi svettades fast det är klimatanläggning i bilen.

Vi har träffat Johans syster med familj, Eva och Tuva, vart i Mora och shoppat, shoppat och gått omkring i Rättvik m.m Igår skulle faster M och Michelle bada i Siljan och då fick även Martin doppa sig lite, men dom hann knappt i innan dom kom och sa till att det var badförbud. Ett avloppsrör hade gått sönder. Kul.....!! Det var bara att gå upp och åka hem igen.

Vi har spelat kortspelet Plump på kvällarna, druckit vin och cider och haft det gott. Martin har somnat jätte bra alla kvällar, men han har varit trött av värmen. Han har fått komma upp i min säng alla nätter utom i natt då han sov till kl 8 :).

Jag har gosat med det sötaste jag någonsin har sett. En pytteliten chihuahua som ägarna av stugan satt hundvakt åt. Han var så liten och det är den minsta hund jag någonsin har sett. Han var tydligen lite mobbad i kullen och fick inte lika mycket mat som dom andra. Därför är han extremt liten. Jag tror han väger mindre än 500 gram :).

Vi bodde jätte bra i två små stugor på en gård. Mamma, M och B har hyrt där många ggr förr. Det fanns inget varmvatten men det värmde vi på spisen, man är ju van från Västerbol ( vår stuga ). Duscha fick vi göra i deras källare. Det blev varmt som tusan på nätterna och i natt fick mamma nästan panik av värmen och ställde upp två fönster så det blev korsdrag. Då var det svalt i morse när vi vaknade.

Det fanns nästan inga mygg där och det var jätte skönt. Hos mamma är det så mycket att hon inte ens kan vara ute mitt på dagen. Dom är överallt och till och med i solen. Vilka skitdjur det är!

Nej, nu ska jag gå och sova för jag är trött och har ont överallt. Fötterna ömmar av alla promenader, ryggen värker pga att jag slog i den i överslafen på sängen när jag skulle upp med Martin en natt, benen är stela och ömma av resan hem i bilen så jag känner mig helt färdig.


Natti natti

Av Eva - 1 juli 2009 17:54

Bloggar via Mobilen. Oj så varmt det är här i Rättvik. Det går inte att sitta i solen för det är för varmt. Vi har det jätte bra i varje fall. Det kommer snart att åska och det ska bli skönt för det behöver bli en annan luft nu. Kram på er.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards