Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Eva - 3 augusti 2009 21:15

Hemma från landet igen. Det har varit sköna dagar även fast solen inte varit framme så mycket. Det var först idag som solen sken från en klarblå himmel och då var det dags att åka hem.

Det var mamma, B och M, Johan, Martin och jag som var där, men Johan, B och M åkte hem redan igår.

Mamma och jag har varit ute i skogen och plockat kantareller och på ett ställe så såg jag ett konstigt spår. Jag ropade på mamma att hon skulle komma och titta. Mamma och jag tittade på varandra.....tror det var ett björnspår....usch, färskt var det också. Mamma tvärvände och gick till bilen så det var bara att följa med. Typiskt nog hade jag ingen kamera med mig, inte ens mobiltelefonen. Det kan ha varit något annat också, men det var misstänkt likt en baktass på en mindre björn. Tydligen går det en björnhona med 3 ungar där så vem vet?

Idag fick jag påhälsning också. Martin sov, mamma satt ute och solade och jag låg i soffan och läste. Då hörde jag någon gå i trappen. Jag lyssnade tills stegen tog slut. Då reste jag mig och kollade och mamma satt ute och hunden låg i köket. Jag tror jag vet vem det var för igår bad jag pappa att göra ett tecken om han var där och det var nog svaret.

Andra släktingar har också hört att det går i trappen ibland, men detta var första gången jag fick vara med om det.

Mamma fick också påhälsning i helgen, hon var ute och då hörde hon någon ropa på henne. Samma sak hörde hon förra helgen.

Mycket konstigt sker där, men jag är aldrig rädd. Idag blev jag bara glad.


Tjingeling


Skapa flashcards