Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Eva - 13 augusti 2009 21:40

Idag berättade svärmor något som fick mig att bli så arg.

Där dom bor på landet finns en skjutbana. En av personerna som var där skulle slänga något i soptunnan och hittade 5 kattungar instoppade i en plastkasse. HALLÅ!!! Hur i h*vete kan man göra på det viset?

Om man har en katt som man inte har kastrerat så får man ju ta konsekvenserna också. Ska det vara så svårt att ta dom till veterinär för avlivning? Till och med ihjälslagning är bättre än detta för det går fort (det trodde jag aldrig att jag skulle säga). Inte för att jag skulle kunna göra det själv, men en del gör ju så när dom är nyfödda och det är ta mig sjutton bättre än att behöva svälta ihjäl i en plastkasse.

Som tur var så hittade dom ett hem till dom. Inte lätt då dom ska nappas för hand tills dom blir större. Hoppas allt går bra för småmissarna nu.


Natti natti, jag kommer inte att kunna somna när jag tänker på detta.



Av Eva - 13 augusti 2009 20:13

Här kommer lite mer om Martins utveckling. Nu suger han åt sig som en svamp och lär sig nya saker varje dag.

Han vet vart armen, benet, huvudet, magen, öronen, nästan, foten och stortån är någonstans och pekar på dom olika kroppsdelarna när man frågar. Han sträcker upp händerna och säger "ma" när han vill komma upp. Han härmar och säger "nej, nej, nej" och "aj, aj, aj" när vi säger det till honom om något han inte får göra.

Han har också upptäckte sin lilla snopp....hehehe.....hur han sliter och drar i den lilla stackarn. Själv tycker han det är jätte kul när han studerar den.

Det är inte alltid lika kul när man ska byta en bajsblöja och han ska ner med händern och pilla. Då får man ge honom något att hålla i.

Han älskar att borsta tänderna, smakar väl gott kan jag tro.

Det är massor av saker som han vet vad det är, men det blir för mycket att skriva om här.


Tjingeling igen.



Av Eva - 13 augusti 2009 19:31

Vad skönt det var att åka till frissan idag. Dom klyvna topparna åkte av och håret fick sig en uppfräschning av ljusa slingor i utväxten. Jag undrar vad jag egentligen har för hårgfärg på riktigt? När jag var liten så var det ljust, men för varje år så blir det mörkare och har nu någon råttfärgad nyans vad jag kan se av den utväxt som blir.

Jag skulle vilja ha mörkt hår för då kan man göra så mycket roliga toningar i olika nyanser. När man har sånt här hår som mig och dessutom är ganska blek så finns det inte mycket att välja på mer än just ljust.


Martins farmor och farfar tog en promenad och hade picknick ute i det gröna. Det hade gått jätte bra och han var så snäll och fick så mycket beröm av dom :).

Vi bjöd dom på lax i ugn med ris och sallad till middag.


Jag fick ett sms av en kompis för en stund sedan som frågade om vi ville följa med på en camping över en helg framöver och det nappade vi direkt på.

Synd att man inte känner någon som har husvagn som man kan låna. Nu får vi hyra en stuga istället och det finns ju inga avlopp i dessa stugor. Knepigt att göra rent Martins tallrik och sånt, men det går väl på något vis. Dom har ju diskrum (inte direkt min grej) men det funkar.

Det verkar som vi blir några familjer som åker och det ska bli jätte kul.

2 har husvagn så det är väl i deras förtält vi lär sitta förstår jag ;-).


Nu ska jag gå och fixa till min farm :). Har fastnat i något som heter Frarmville på FB. Man har en liten farm där man köper djur, träd och grejer + att man sår grödor som man sen skördar och får pengar till att köpa mer grejer.....hehehe...jag vet, det är lite nördigt, men kul för ett tag.

Ni som inte har FB, ni förstår inte hur beroendeframkallande det är ;-).


Tjingeling



Av Eva - 13 augusti 2009 07:44

Idag ska jag klippa mig och slinga håret. Det ska bli så skönt att bli lite ompysslad. Håret känns som ett svinto i topparna så det behövs verkligen.

Jag skulle så gärna vilja göra som Mofsan och klippa lugg, men jag vågar inte.

Farmor och farfar kommer och är barnvakt till Martin medans jag är hos frissan. Dom skulle gå ut och gå med honom i vagnen om det är fint väder och än så länge strålar solen från en klarblå himmel.


I nästa vecka börjar skolan igen. Usch, nu är sommaren slut. Hösten kan vara fin, men jag ser inte fram mot vinter och snö. Den är ju så förbannat lång. Sommaren skulle sträcka sig från April-Oktober istället för dom futtiga månaderna vi har varje år.

Snart börjar jag jobba och jag börjar få lite ångest över det. Visst kan det vara skönt att komma tillbaka till rutinerna igen, men just nu ser jag inte fram mot det.


Tjingeling på er!

Skapa flashcards