Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Tungt idag

Av Eva - 14 augusti 2009 09:08

Mamma ringde nyss och berättade att hon måste ta bort sin hund Laisa idag. Det är så ledsamt.

Hon har fått diskbråck ( som taxar ofta får ) och mamma var till veterinären i förrgår. Veterinären sa att det bästa vore om hon fick somna in eftersom hon ändå är snart 11 år. Mamma fick en tid på onsdag och då skulle jag följa med henne, men nu är Laisa så dålig att hon fick ringa veterinären redan idag. Hon har jätte ont och skriker när mamma försöker bära henne.

Laisa har varit mammas sällskap sedan pappa gick bort och man hade önskat att hon skulle fått ha henne några år till.

Mamma är jätte ledsen och jag lider med henne.

Hon ska åka till Västerbol (stugan) och begrava henne på vår djurkyrkogård som vi har där. Laisa trivdes som bäst vid Västerbol där hon kunde gå lös och strosa.

Jag vet inte hur jag ska kunna trösta mamma för det finns inga ord som kan mildra den sorg hon känner.


 
 
Ingela

Ingela

14 augusti 2009 11:29

Lilla vovven då :( Tyvärr måste man ta sådana beslut med djur och det är tungt...
Skickar kramar till din mamma.

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
♥ Jempajenny - tävling i bloggen just nu!

♥ Jempajenny - tävling i bloggen just nu!

14 augusti 2009 19:41

Vad tråkigt... Men tyvärr är det ju ofta ett beslut man förr eller senare måste ta som djurägare.

Kram!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

14 augusti 2009 20:22

Sorgligt, mycke sorgligt. Jag vet precis hur det känns. Gick igenom det där i Mars i år. Det är fruktansvärt.
En sak är i alla fall bra när det gäller hundar och katter, de behöver inte lida. Men jag vet, det är inte tröst nog.

 
Ingen bild

Jag

14 augusti 2009 23:20

Ja visst är det jobbigt att man måste ta sådana beslut, men ibland har man inget val. Man vill inte att dom ska lida och då måste man använda sitt hjärta på rätt sätt och låta dom slippa ifrån det.


 
Kvasthilda

Kvasthilda

15 augusti 2009 14:04

*Moosch* Så söt Laisa är. Var.
Usch, det är tråkigt när sådana beslut måste tas.
Jag älskar taxar! Min gamle långhårshanne blev också över 11 år. Han somnade in hemma. Hos mamma dit han flyttade då vovven inte kom överens med Maken. Eller snarare tvärtom.

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards