Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Eva - 17 augusti 2009 16:08

Martin somnade inte denna gång heller för så fort jag skrivit klart inlägget så hörde jag honom i sovrummet. Suck!!! Nu har sambon kommit hem och fått tagit över. Orkar inte!!

Om bara Martin somnar nu så ska vi äta korv med bröd till middag. Som sagt, idag är det ingen bra dag och jag orkade inte göra något annat.

Med lite räksallad till så åker nog korvarna ner.


Tjingeling

Av Eva - 17 augusti 2009 15:01

Idag blir Martin 11 månader. Grattis lillpyre.


Det har inte varit en bra dag idag. PMS kärring och en 11 månaders kille som är på uruselt humör passar inte ihop. Han har bara gjort bus idag. När han skulle sova på förmiddagen hörde jag ett brak från sovrummet. Då hade han fått tag i rullgardinen i fönstret och dragit ner både lampa och blomkruka i golvet. Suck......!!! Vi har hans säng så att han når blombrädan och fönstret för vi kan inte ha sängen någon annanstans i sovrummet. Nu måste jag tänka på att alltid dra upp rullgardinen en bit så att han inte når den om han ställer sig upp.

Han har varit svårroad hela dagen. Inga leksaker duger och full fart är det hela tiden. Han hasar fram på sin lilla rumpa i raketfart och jag hinner inte ens sätta mig innan det är dags att springa ifatt honom.

Allt han inte får röra är jätte roligt och leksakerna ratar han totalt.

Jag hittade på mina 80-tals armband, ni vet sådan där tunna i metall som jag gav honom och dom hade han jätte roligt med i 5 min. Han kastade dom fram och tillbaka och dom låg precis överallt.

Sen ledsnade han på dom också och blev bara arg och sur.

Jag var till lekparken en stund med honom, men så började det regna så vi fick fortsätta till affären och handla. Som tur var så var det bara lite stänk som kom. Nu på eftermiddagen har det regnat som tusan. Himlen öppnade sig och det vräkte ner. Tur att man inte var ute då :).

Nu har Martin somnat efter 3 försök och jag hoppas han sover en bra stund för jag är helt slut efter denna dag.

Nu ska jag sitta vid datorn och slappna av ett tag så kanske jag blir mig själv igen.


Tjingeling


Skapa flashcards