Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Eva - 18 augusti 2009 22:32

Någon som vet vart jag kan hitta en gardinkappa med öljettringar på?

Säg inte att jag ska sy den själv för det är ett projekt som inte kan sluta bra :). Visst skulle jag kanske få till en kappa, men sen då, när dom där öljettringarna ska bankas i. Gör man minsta fel där så är hela gardinen förstörd.

Jag har fått sätta upp en kappa i köket som Michelle kallade för "tantgardin", men jag hade inget val eftersom Martin river ner gardinerna. Kappor är inte min favorit och nu måste jag sätta upp en sådan i vardagsrummet ocskå eftersom han är där och sliter också.

Jag vill bara ha en enfärgad kappa med dessa ringar på. Det är bättren än en massa ryschpysch som jag har svårt för.

Jag har kikat på internet, men hittade bara en och den var blommig.

Alla tips mottages varmt!


Av Eva - 18 augusti 2009 15:56

Jag undrar om Michelle är ute och åker moped?

Hon fick en av sin pappas släktingar igår och jag blev lite arg eftersom jag inte har fått veta någonting. Jag tycker inte man behöver ha moped i stan och vi har sagt nej hela tiden, men se, där fick man när exet går bakom ryggen på en *morr*. Jag tänker inte betala något, varken försäkring eller bensin. Det är konstigt att han kostar på en moped när han inte ens kan fylla på hennes kontantkort...hm???

I stan kostar försäkringen mer än vad min bil gör och man får aldrig ha den ifred heller. Spelar ingen roll hur många lås det är på den. Dom stjäl dom ändå.

Vi får väl se hur lång tid det tar innan den är borta. För Michelles skull hoppas jag det går bra, men jag kan nästan sätta slantar på att den är borta en morgon. Tyvärr får man inte ha något ifred längre för alla huliganer som finns där ute.


Tjingeling


Av Eva - 18 augusti 2009 14:43

Idag har Martin och jag varit till IKEA. Jag handlade lite säkerhetsgrejer och förvaring till Martins leksaker.

När vi ändå var där passade jag på att äta lunch. Jag har slarvat med luncherna hela sommaren nu och det är dags att få in den vanan igen. Det mår kroppen bäst av.

Vi var även till Djurfavoriten och handlade kattmat. Sen till Babyland och Barnenshus för att se om dom hade en bygel till vagnen, men det hade dom givetvis inte. Barnenshus skulle få hem den antingen idag eller i morgon så det kanske blir en sväng dit i morgon också.


Dessa prylar inhandlades på IKEA.

Hörnskydd, kontaktskydd, skydd så att inte Martin kan dra ut lådor och sen några förvaringsgrejer till Martins leksaker.


Foto: IKEA 




Skapa flashcards