Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Eva - 19 augusti 2009 17:33

Martin och jag var iväg till Hemtex och köpte gardiner idag. Det blev en veckbandskappa i brunt linne. Dom hade bara blommiga kappor med öljettringar och det passar inte in här.

Expediten förklarade för mig hur jag ska göra för att få upp dessa. Jag har aldrig satt upp sådan förr. Jag fick köpa till ringar som ska trädas på den runda gardinstången och sen är det krokar som ska sättas i gardinen och i ringarna....det blir lite pyssel det ;-).

Sen har inte Martin något att slita i längre....hehehe, fast han hittar så mycket annat att slita och dra i så det går nog bra ändå.

Vi var och hälsade på på jobbet en sväng. Det är alltid lika kul att träffa sina arbetskamrater, men som vanligt så räcker inte tiden till att prata med alla man vill. På fredag är det firmafest och då ska både Johan och jag gå. Martins farmor och farfar kommer hit och är barnvakt. Då får jag prata mera.


Nu ska jag glo på Glamour.

Tjingeling

Av Eva - 19 augusti 2009 10:50

Jag vet inte vad Martin är inne i för period, men han vägrar att somna själv och jag får nu släpa runt på honom som förr. Han väger runt 11 kg och det blir ganska jobbigt för axlar, armar och rygg i längden. Jag skulle verkligen behöva ha lite massage nu. Idag har han totalvägrat att sova sin förmiddagslur och jag höll på i 1½ timme för att få honom att somna. 5:e försöket lyckades......puh..nu sover han äntligen, men nu måste jag sitta och vila ryggen för den värker så jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

Martin har också börjat att kinka när han ska äta. Han som alltid har varit ett matvrak håller nu på att larvar sig när han ska äta. Gröt på morgonen och på kvällen går bra, men lunch och middag vill han inte ha. Jag får leka i honom maten och det tar så lång tid att jag får värma maten om och om igen eftersom den hinner kallna.

Jag funderar nästan på att lägga mig och sova en stund jag också. Egentligen skulle jag behöva duscha och göra mig i ordning, men jag orkar inte just nu.


Tjingeling



Skapa flashcards