Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Äntligen

Av Eva - 19 augusti 2009 10:50

Jag vet inte vad Martin är inne i för period, men han vägrar att somna själv och jag får nu släpa runt på honom som förr. Han väger runt 11 kg och det blir ganska jobbigt för axlar, armar och rygg i längden. Jag skulle verkligen behöva ha lite massage nu. Idag har han totalvägrat att sova sin förmiddagslur och jag höll på i 1½ timme för att få honom att somna. 5:e försöket lyckades......puh..nu sover han äntligen, men nu måste jag sitta och vila ryggen för den värker så jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

Martin har också börjat att kinka när han ska äta. Han som alltid har varit ett matvrak håller nu på att larvar sig när han ska äta. Gröt på morgonen och på kvällen går bra, men lunch och middag vill han inte ha. Jag får leka i honom maten och det tar så lång tid att jag får värma maten om och om igen eftersom den hinner kallna.

Jag funderar nästan på att lägga mig och sova en stund jag också. Egentligen skulle jag behöva duscha och göra mig i ordning, men jag orkar inte just nu.


Tjingeling



 
 
Ingen bild

Jag

19 augusti 2009 12:03

Kan det vara tänderna? Förstår det blir jobbigt för er men det här är säkert en period som går över hoppas jag.
Det går lite magsjuka här och hoppas den inte nått dig.

På tal om gardinkappa så jar jag ingen aning om öljettringar men tycker faktiskt att de kan vara både prkatiska och snygga. Så go fpr it och och sy....bara raka sömmar eller så lite ovalt. He he
Kramisar

 
Eva

Eva

19 augusti 2009 12:48

Och vem är Jag då?

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

19 augusti 2009 15:51

Nog är det härligt med barn, eller hur.
Småbarnstrotts kallas det, men ger väl dig ingen tröst för det :-).

 
Jennie

Jennie

19 augusti 2009 20:12

Exakt så där hade jag det också med förmiddagsluren! Jag gav dock upp efter 1,5 timma, han somnade efter en minimal lunch och sov i ynka 45 minuter. Så han somnade redan vid 19 nu ikväll.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Jempajenny

Jempajenny

19 augusti 2009 20:26

En sådan fas hade Agnes för ett tag sedan. Tack och lov gick det över ganska snabbt!

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jag (Eva)

19 augusti 2009 21:36

Jennie, det är kanske något som går ;-).
Martin sov i varje fall i 2 timmar när han väl somnade, men väcktes av grannen som borrade i väggen med en slagborr....jag vaknade också till det eftersom jag somnade i soffan *morr*.

Skönt att höra att det går över Jempajenny. Håller en tumme på att det går över snabbt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards