Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Eva - 20 augusti 2009 22:53

Jag var på föräldramöte ikväll. Vi pratade om vad klassen ska åka på skolresa någonstans. Dom har inte fått ihop så mycket pengar, men en natt till någon stugby kommer dom nog iväg på. Eleverna ville åka till ett ställe, men då måste alla lägga till 400:- och det var okej för dom föräldrar som var där, men som alltid så är det en del "spån" som aldrig betalar så det går inte. Det får bli ett billigare alternativ. Det är så synd att en del struntar i allt, tex när klassen sålda salamikorvar, då fick vi en tid då vi skulle hämta korvarna, men tror ni alla kom. Nej, dom fick ringa och tjata på en del och det är så tröttsamt. Det är väl dom som aldrig går på mötena heller kan jag tro. Tråkigt att det ska gå ut över klassen bara.

Vi får väl se vart dom hamnar någonstans.


Nu är det dags att tutta kudde.

Natti natti

Av Eva - 20 augusti 2009 16:56

Jag var med om en lustig sak idag.

Martin och jag satt på golvet och lekte då det kom fram en spindel under soffan, ni vet en sådan där med liten kropp och jätte lång ben....hua....hjärtat började slå i 320 och svetten rann.

Spindeln travar fram raka vägen till en liten Martindreggelfläck och började att dricka.....han var törstig stackarn.

Jag har spindelfobi som ni kanske vet och jag fick hämta en liten skål och ställa över spindel och sen skjuta ett reklamblad under själv skålen för att på så vis få in spindeln. Sen gick jag ut på balkongen och släppte ut den.

För några år sedan hade jag ställt något över spindeln och sedan låtit den vara där tills sambon kom hem....hehehe...han har hittat många glas och skålar på golvet under dom år vi har varit tillsammans.

Min fobi har blivit lite bättre och jag kan nu faktiskt sköta det själv *dunkar mig själv i ryggen* :).

Synd att jag inte tänkte på att ta ett kort....fast det var inte det första jag tänkte på. Tanken var bara att få ut denna läskiga sak så fort som möjligt.


Tjingeling på er!

Av Eva - 20 augusti 2009 16:43

Jag satte upp den nya gardinen igår, men usch så fult det blev.

Se bild nedanför.

Martin och jag var iväg och köpte bygel till vagnen och sen vidare till Thuns. Där hittade jag precis en sådan gardin med öljettringar som jag vill ha. Typiskt att jag hade hunnit köpa den andra innan.

Jag köpte 3 meter och har hängt upp den för att se hur det blir. Den ska fållas och strykas, men jag hinner inte just nu.

Veckbandsgardinen jag köpte igår ska jag sy om. Jag ska försöka sy på något på baksidan så att jag kan trä upp den på gardinstången istället. Det blir nog bättre.

 

Detta blev inte bra.

Mycket snyggare!!! Fast den är ostryken och ofållad i ändarna så det står rakt ut på sidorna.


Tjingeling!!!!





Skapa flashcards