Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Hemma igen

Av Eva - 31 augusti 2009 09:41

Nu känns det verkligen att det börjar bli höst. Vi fick ta fram elelementet i stugan för det var lite kyligt på morgonen.

Med hösten så kommer också förkylningar. Jag har snorat i en veckas tid och nu har Martin börjat göra det också. Det skulle vara typiskt om vi blir sjuka nu när vi ska bort nästa helg.

Jag håller en liten tumme på att det i sånt fall hinner gå över.


Jag var ut i skogen och plockade svamp i fredags, men det blev bara en liten sväng för myggen var helt galna och jag hade glömt att ta på mig myggmedel. Fy så dom bits. Dom hinner knappt landa så hugger dom.

Jag hittade svart trumpetsvamp :). Det har jag bara hittat en enda gång förr. Jag smörstekte dom och det blev jätte gott. Dom innehåller inte lika mycket vatten som kantareller så dom blev knapriga och fina.

I lördags var vi till bakluckan i Norrskedika. Det är en enormt stor balkluckeloppis. Mamma handlade böcker och en leksak till Martin. Själv hittade jag ingenting.

Brorsan och Johanna kom och fikade på kvällen.

Natten mellan lördag och söndag sov Martin jätte dåligt och jag vet inte hur många ggr jag fick gå upp och stoppa i nappen. Det var jätte svårt att somna om för mamma snarkade som en gris :).

Igår var jag jätte trött och gick och la mig redan kl 21. Sen låg jag och läste till halv elva, men det är ändå tidigt för mig som brukar gå och lägga mig vid elva. I natt har Martin också sovit oroligt, men det är säkert för att han börjar bli förkyld och har jag inte fel så börjar han få en ny tand också.


Martin har börjat att resa sig upp mot allt nu. Det går så fort och man ser utvecklingen för varje dag. Det ser roligt ut för han står bredbent på tå och vinglar fram och tillbaka. Han släpper taget och slänger sig fram mot nästa grej att hålla i och jag är rädd hela tiden. Det blir några vurpor varje dag och det är konstigt att han inte har små bulor i hela huvudet.

Det verkar som han inte förstår att han inte har balansen riktigt än.

Får han träna balansen lite till så släpper han nog taget och går snart.


 

Svart trumpetsvamp. 


 
 
Jennie

Jennie

31 augusti 2009 11:13

Låter som en mysig helg i stugan trots förkylning och kyla. Ni får gärna komma ut och kolla efter svamp, som sagt så har jag noll koll på vad det är för svampar som finns...men du verkar ju kunna det här! Om du tror att Martin skulle acceptera att vara hos mig under tiden så går det också bra.

http://jtv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards