Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Eva - 2 september 2009 22:29

Här är det snorigt värre ska jag tala om. Jag funderar allvarligt på att stoppa in papperstussar i näsan för den rinner som en öppen kran. Halsen svider som om någon dragit taggtråd upp och ner.

Så ynklig man känner sig när man är förkyld. Det är inte bara karlar som gnäller ;-).


Det blev ingen svampplockning hos mamma idag eftersom jag inte kände mig riktigt "fit for fight". Det får bli i nästa vecka istället.

Jag hoppas jag blir bättre tills på lördag då vi ska träffa tjejgänget med familjer på en camping en bra bit från stan. Mamma ska vara barnvakt åt Martin för det blir så trassligt att ha honom med i en liten stuga. Vi ska sitta ute och äta kräftor och det är bara att be en bön om att det inte blir regn. Annars blir det inte roligt. Jag har sett fram mot det här så länge så det skulle vara typiskt om en skitförkylning stoppar det.

Nej, nog med gnäll nu..........nu ska jag ta mig en alvedon och lite nässpray och krypa ner i sängen.


Natti natti på er!

Av Eva - 2 september 2009 08:17

Vad hände med vädret? Det skulle bli fint idag och när jag gick upp så regnade det :(. Jag hade tänkt att åka ut till mamma ikväll och plocka svamp, men det blir kanske bättre väder på eftermiddagen *håller en tumme*.


Igår fick jag en reklambroshyr från SAAB och Martin blev överlycklig över att få bläddra i den och titta på bilar. Han är helt galen i allt med motorer och säger "brum" så fort han ser ett motorfordon. Det måste sitta i generna, ja att pojkar gillar motorer ;-).

Hur gör dom som uppfostrar sina barn "könsneutralt". Uppmuntrar dom inte till sånt? Nej, min lillkille ska få leka med bilar och givetvis dockor också om han vill, jag kommer att klä honom i pojkkläder. Aldrig att jag skulle sätta på honom en klänning eller tunika.

Pojkar är pojkar och flickor är flickor. Så är det bara!


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards