Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Eva - 13 september 2009 22:00

Nu har jag beslutsångest. Ska jag titta klart på Kommissarien och havet eller ska jag lägga mig och läsa? Jag trodde serien bara höll på i en timme, men upptäckte att det nu är Nyheter och sen fortsätter den....suck! Jag vet inte om jag orkar titta klart. Jag måste ju läsa lite innan jag somnar också.


Martin har varit på dåligt humör idag. Vet inte riktigt vad det är. Han precis som jag är fortfarande snorig och jag vet inte om det är förkylningen som spökar eller om det är något annat.

Hoppas han vaknar på bättre humör i morgon.


Idag försökte jag tvätta en matta i badkaret. Vi har denna matta under bordet i vardagsrummet, det är en sådan där billig från Rusta. Vi brukar alltid köpa en ny, men jag hittade ingen jag vill ha och nu var den så smutsig så jag var tvungen att försöka göra något. Jag skrubbade den så gott det gick och den blev astung när den blev blöt. Sen lyckades jag med sambons hjälp få in den i tvättmaskinen så att jag kunde centrifugera bort lite vatten. Nu ligger den över två torkställningar på balkongen och jag hoppas den torkar där. Torkar den för långsamt så är risken att den börjar lukta illa och då är det bara att kasta den. Jag kommer aldrig att tvätta en så stor matta på det viset igen för det var rent ut sagt skit jobbigt.


Natti natti


Av Eva - 13 september 2009 07:34

Jag var ner till Skrotcentralen och tittade på min kusin som spelar i bandet Di Kate. Det var väl inte direkt min musiksmak, men dom var duktiga. Om inte så var det otroligt kul att träffa honom eftersom han annars bor i Göteborg.

Brorsan och några andra släktingar var där och kikade också.


Vi kollade på filmen "Män som hatar kvinnor" och jag blev lite besviken eftersom jag precis har läst boken. Dom hade lagt till och tagit bort saker, men så gör dom ju alltid när dom gör film av en bok. Synd!

Annars var den helt okej.


Martin vaknade med tuppen idag strax efter kl 6. Gäsp!!! Jag hade behövt sova längre idag känner jag för det känns som någon hällt grus i ögonen på mig. Vi har inget inplanerat idag, men ska försöka plocka undan lite saker. På torsdag fyller Martin 1 år och då kommer det gäster så man måste ju göra lite fint tills dess ;-).

Balkongen fixade jag igår. Alla gamla blommor är borttagna. Skönt!


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards