Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Eva - 14 september 2009 22:32

Idag har Martin och jag varit och beställt födelsedagstårta tills på torsdag då Martin fyller 1 år. Sen var vi till Leklust och handlade flera presenter. Oj, så med leksaker det finns. Jag kunde knappt välja ;-).

Mamma och jag var till Thuns på kvällen och meningen var att jag skulle hitta MASSOR av kläder eftersom jag snart börjar att jobba, men icke sa nicke. En topp var det enda jag kom hem med :(.

Jag som skulle ha skor, vinterjacka, byxor och tröjor....hm...måste nog ner på stan någon dag och glo lite i butikerna. Jag behöver verkligen nya kläder för dom jag har nu har jag luffsat runt med i 1 år.

Jag tycker inget av det man provar passar, tunikorna ser man gravid ut i, i åtsittande tröjor ser man alla valkar ( ja usch dom är tillbaka...suck!). Måste göra något om det nu. Jag trivs inte med hur jag ser ut nu. Jag som var så glad att jag gick ner alla graviditetskilon + 7 kg till på två veckor efter förlossningen. Men dessa kilon har sakta men säkert kommit tillbaka och nu ska dom f*n väck.


Nej över till något roligare. Här kommer några nya bilder på min lilla älskling :).

 

          


Av Eva - 14 september 2009 08:02

Jag har haft lite problem med min Sony Ericsson C901. Först började den att stänga av sig lite då och då och för några dgr sen så fick jag en varningssignal istället för min vanligt sms-signal. Mycket irriterande.

På Sony Ericssons hemsida fanns det en programuppdatering till mobilen så jag tänkte att jag skulle köra in den igår kväll. Då sa sambon att det var bäst att jag gjorde en säkerhetskopia på mobilen först. Det kan man göra via ett program som heter PC suite. Det programmet använde jag när jag surfade via min andra mobil + bärbara datorn, men eftersom jag aldrig hade använt programmet till den nya mobilen så fungerade det givetvis inte. Jag fick först avinstallera det gamla och sedan installera det igen. Sen gjorde jag en säkerhetskopia och sedan körde jag in det nya programmet. Allt som allt tog det säkert 1-1½ timme. När jag sedan återställde säkerhetskopieringen så visade det sig att alla min sms och en del telefonnummer var borta. Suck! Varför kan inget vara enkelt????

Det verkade i varje fall som jag fick bort problemet med varningssignalen för nu ljuder min sms-signal igen. Jag hoppas problemet med att den stänger av sig också är borta.

I natt slutade mitt gamla abonnemang på Telenor att fungera och istället har nu Telia tagit över. Jag bytte SIM-kort nu på morgonen och skulle försöka få igång mms och surf. I vanliga fall är det bara att skicka ett sms med meddelandet mms till 4466. Tror ni det fungerade??? NIX!!! Jag fick in på Telias hemsida istället och där kan man knappa i sitt mobilnummer och vilken mobil man har och så är det bara att trycka på den inställning man vill ha skickad till mobilen. Tror ni det fungerade??? NIX!!! Provade sedan att ringa Kundtjänst och där fick man inte prata med en levande person utan man skulle tala in vad man ville ha. Tror ni det fungerade??? NIX!!!

Jag blir så arg att jag snart skiter i allt. Så här var det när jag skulle försöka få igång mobilsvar på min jobbmobil och Telia också. Dock fick jag då prata med en person och det tog nog 2 veckor och 4 samtal innan det fungerade.

Vad håller dom på med?

Jag blir galen när inte sånt här fungerar.


Nu ska jag ta några djupa andetag och försöka få prata med en levande människa på Kundtjänst. Det borde gå att komma förbi på något sätt. Håll en tumme!!!


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards