Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under september 2009

Av Eva - 22 september 2009 07:26

Lille Martin vaknade vid 4 i morse och grät. Jag tog upp honom i sängen och då kände jag att han var jätte varm. Jag gick upp och tog en temp och den låg på 39,1. Han fick en alvedon och en tallrik gröt och sen vankade jag fram och tillbaka med honom för att försöka få honom att somna igen. Johan fick ta över en stund eftersom min rygg inte klarar av allt bärande längre. Han somnade nog runt kl 5 igen och sov fram till kl 7. Skönt. Hans morgontemp låg på 37,8 så jag får verkligen hålla koll på honom idag. Han har aldrig reagerat på vaccinationen förr så jag trodde inte han skulle göra det denna gång heller. Ska kika på internet vad det står om biverkningar.


Tjingeling

Av Eva - 21 september 2009 22:17

Vi var och firade svärmor som fyller år idag och när vi kom hem så tyckte vi att Martin kändes varm. Det visade sig att han hade 38,9 i feber. Det måste vara en biverkning av vaccinationssprutan han fick idag. Vi gav honon febernedsättande och la honom för att sova. Han ville inte ens ha sin kvällsgröt så han fick lägga sig på tom mage. Hoppas bara det är sprutan och att han inte börjar bli sjuk.

Han har aldrig reagerat på sprutan förr.

Vi håller en tumme på att vi har en feberfri gosse i morgonbitti.


Tjingeling

Av Eva - 21 september 2009 14:51

Jag har varit till BVC på 1 årskontroll med Martin idag. Han vägde 11.169 g och var 78,5 cm lång. Stor kille :).

Han vaccinerades också och det var inte så kul. Jag tycker det är hemskt när dom sätter sprutan så jag tittar inte. Han blev ledsen ett tag, men det gick över ganska snabbt. Gick sedan in och handlade och då träffade jag Tomas, en klasskompis från Gymnasiet som jag inte sett sedan dess. Det var riktigt kul att träffa honom för jag har undrat över vart han tog vägen.

Martin var jätte trött när vi kom hem så jag la honom nyss. Det är bra att han sover en stund nu för ikväll ska vi åka och fira hans farmor som fyller år.


Tjingeling

Av Eva - 20 september 2009 22:13

Michelle ligger sjuk hos sin pappa. Lilla pluttan då :(. Hon började att hosta och snora i förra veckan och i fredags var hon tvungen att gå hem från skolan för att hon hade så ont i halsen. Jag tvingade iväg henne och hennes pappa till läkaren för att se dom det var halsfluss, men det var bara en virusinfektion, eller bara är det väl inte för hon har varit riktigt dålig i helgen med feber runt 39 grader. Hennes halsmandlar är svullna och sen är det gula klumpar på dom. Jag blev lite orolig ett tag och tänkte om det kanske är influensan, men då borde hon väl ha haft ont i kroppen också...eller???. Michelle var hem en stund i torsdagskväll och firade Martin och vi var ganska många här så man blir ju lite orolig.

Min näsa har börjat att rinna igen och det sticker och kliar i den. Jag som knappt hunnit blivit bra från den andra förkylningen..suck! Skulle vara typiskt om man blir sjuk den sista veckan av mammaledigheten. Jag vill inte ha det Michelle har just nu *håller en tumme*.


  

Sura rönnbär.



Av Eva - 20 september 2009 21:03

Vi åkte till stugan i fredags och kom hem idag. Det har varit jätte härligt väder, solen har strålat från en klarblå himmel och det har varit riktigt varmt och skönt. Man kan inte tro att det är september.

Brorsan, mamma, Maggan och Benni har också varit där hela helgen.

Vi spelade spelet "Med andra ord" både i fredags och i lördags och det var skitkul...det spelet rekommenderar jag att ni testar.

I lördags åkte vi på auktion och jag tänkte ropa på en låda med gamla överlakan, men jag orkade inte stanna så länge. Den skulle ropas ut på slutet. Jag åkte hem och gick ut i skogen istället. Det finns massor av trattkantareller ute i skogarna nu. Jag hittade även några vanliga kantareller och några svarta trumpetsvampar.

På kvällen hade vi kräftskiva och då kom det några gäster. Jag hade beställt kräftor, krabbklor och kungskrabba av brorsans tjej som jobbar med fisk och skaldjur. Kräftorna var mycket godare än dom jag köpte på affären som smakade diskmedel. Krabban var svåröppnad så jag fick ta fram en hammare och slå för att jag skulle få hål på skalet ;-). Det var intressant att få smaka kungskrabba för det har jag aldrig ätit. Jag har bara sett hur dom fiskar dom på Discovery. Jag beställde ett ben och det var nog 25 cm långt. Själva skalet var jätte segt så det fick man skära upp, men krabbköttet var jätte mört och fint och det smakade riktigt gott.

Martin har sovit jätte bra hela helgen. På förmiddagarna har han sovit 3 timmar och på kvällen har han lagt sig vid kl 21 och sovit till kl 8 på morgonen. Jag har också sovit gott, även fast det blivit sent varje kväll. Det brukar vara lite svårt att somna om alla hinner somna före eftersom en del snarkar så hemskt ;). Tyvärr är jag en av dom som också snarkar så man kan ju inte klaga...hehehe!!!

Som vanligt var det skönt att få komma hem, ta en dusch och slå sig ner i soffan med datorn i knät.


Jag har knappt hunnit med att fota i helgen eftersom det har varit fullt upp, men några bilder hann jag ta.


        

       

Martin hittade vattenslangen...den är alltid lika kul, i varje fall om han lyckas på ut lite vatten :).

  

Min kusins ena häst Lukas som går på bete på ängen nedanför stugan.

  

Pauline

  

Vilma

  

Trassel i morgonsolen.

  

Klöverblom med dagg.

 

  


Av Eva - 18 september 2009 12:41

Jag börjar få sådan fruktansvärd ångest över att jag snart ska börja jobba igen. Jag ångrar bittert att vi inte har snålat på föräldraledighetsdagarna så att jag kunnat vara ledig mycket längre. Nu tar sambon vid och är hemma tills i januari och sen är dagarna slut :(. Det är lätt att vara efterklok. Jag har alltid trott att jag inte skulle stå ut att vara ledig så länge, men efter uppköpet av företaget och allt nytt som kommit så längtar jag inte direkt efter att börjar jobba igen. Om allt hade varit som vanligt på jobbet så hade det varit en fröjd att gå dit, men nu vet jag inte ens vilka arbetsuppgifter jag kommer att få så småningom. Man ska väl egentligen vara glad att man har ett arbete i dessa dagar, men jag är en vanemänniska som trivs bäst när det inte är för stora förändringar. Förändringar gör mig osäker och otrygg.

Jag ska försöka njuta av dom lediga dagarna jag har kvar.


Tjingeling

Av Eva - 17 september 2009 21:38

Nu är kalaset slut. Martin hoppade över sin förmiddagslur så han var jätte trött nu och somnade ovaggat i sin säng.

Han fick jätte fina presenter. Många nya leksaker och ett gäng kläder :).

Jag är helt slut nu......börjar man bli gammal kanske ;-)?

Nu ska jag fixa lite med min farm på FB. Sen blir det sängen för min del.

Tack alla som gjorde att Martins första födelsedag blev lyckad.


Natti natti och sov sött!



Av Eva - 17 september 2009 13:04

Ett av paketen innehöll Martins favorit Musse Pigg :).

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards