Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under november 2009

Av Eva - 14 november 2009 10:17

Vilken rolig fest vi var på igår :). Det var jätte kul att träffa dom gamla delägarna igen och det kändes "like good old times". Vi fick plockmat och fri dryck fram till kl 22. Fri dryck betyder att man känner sig lite halvrisig idag, men man har ju bara sig själv att skylla. Det blev nog några glas för mycket ;-).


Martin är hos farmor och farfar och vi funderar på att ringa och höra hur det gått i natt, men tror kanske att han sover sin förmiddagslur nu och då vill man inte ringa ifall han vaknar. Det har säkert gått bra *håller en tumme*,

Vi ska åka och hämta honom lite senare.


Nu ska jag lägga mig och vila för huvudet känns lite tungt idag.


Tjingeling


Av Eva - 12 november 2009 21:56

Jag är nyklippt :). Jag chockade mig själv och alla andra och klippte lugg...hehehe..det har jag inte haft på 13 år. Det är lite ovant och det tar nog ett tag innan luggen vill ligga som jag vill, men det får man ta.

Jag blev peppad av tjejerna på jobbet och då slog jag till. Visst kände jag mig lite orolig, men nu känns det bara bra. Min frisör klippte upp håret så nu är det inte lika tungt längre. Jag höll på att bli vansinnig på håret innan eftersom det var långt och tungt och alltid hängde i ansiktet.

När frisören var klar så sopade hon upp så mycket hår att det hade räckt till en peruk ;-).

Nu är håret tunt och hänger inte fram i ansiktet som förr. Så himla skönt. Alla säger att jag ska vara nöjd som har så tjockt hår, men det är faktiskt en ren plåga ibland.

Jag har behållt längden, men klippt upp det en del. Det går fortfarande att sätta upp, men det blir inte lika som förr då man drog allt hår bakåt och upp i en toffs. Nu kommer det hänga fram en del ändå fast det kan vara snyggt det med. Luggen är inte rakt avklippt utan den är ganska lång och kammar jag ner den så hänger den in i ögonen. Jag har snedbena och har luggen åt ena hållet.

Vi får väl se hur det går att göra i ordning håret i morgonkväll när jag ska på fest.....kan tänka mig att det blir en del svordomar då....hihihi!!


Jag fick även tag i en tunika idag, tack o lov för jag höll på att ge upp. Det är en vanlig svart tunika i bomull med ett sidenband under bröstet som är knutet i en liten rosett. Ingen "partyblåsa" precis, men det var det enda jag hittade. Det är ju ingen bal man ska på direkt, fast det hade egentligen varit lättare eftersom jag har en del fina klänningar efter alla fester på Uppsala slott med jobbet :).


Jag kommer aldrig i säng i tid nu för tiden så ikväll ska jag överraska mig själv med att gå och lägga mig före halv elva...det ni....det var inte igår precis.


Sov gott.


Av Eva - 11 november 2009 22:09

Jag trodde jag hade kläderna klara inför festen på fredag, men icke. Jag provade tunikan jag skulle ha och insåg att den såg jätte konstig ut efter tvätten. Fick panik, vad ska jag nu ha på mig? Jag var till Gränby centrum och var in i alla affärer under tiden Michelle var på ridning, men jag hittade ingenting :(. Jag har verkligen INGENTING att ha på mig på fredag. Det är SANT, jag har ingenting. Jag har inte köpt några partykläder på flera år eftersom jag knappt varit på fest. I morgon är sista chansen att hitta något och bara därför kommer jag inte att hitta något.

Då kan jag inte gå :(.

Jag behöver en tunika till mina leggings, en som är skuren under bröstet för dom sitter snyggast, men jag hittar inga. Jag skulle lika gärna kunna dra en säck över mig för så sitter allt på mig. Jag är inte trådsmal och det bullar ut här och där, men antingen är det jätte tajta grejer eller stora tunikor som man ser ännu större ut i.

Jag skulle verkligen behöva gå ner 5 kg...:(. Otroligt nog har jag gått ner 2 sen jag började att jobba så jag hoppas dom andra kilona rasar också.


I morgon ska jag klippa och slinga håret. Jag har lust att göra något helt annorlunda, men vet inte om jag törs. Jag är så less på mitt hår, det har blivit väldigt långt, men jag har det bara uppsatt hela tiden eftersom jag inte orkar ha det hänga. Jag har tunna hårstrån men så förbannat mycket av dom så det blir så MYCKET hår  ;-).

Klipper jag av det för mycket så kommer min virvel i nacken fram och den har jag varit osams med mycket i mina dagar och klippa jätte kort vågar jag inte *fegis*.

Ja, ja det visar sig vad det blir. Det kanske slutar med att jag bara toppar håret ;-).


Natti fnatti på er.


Av Eva - 10 november 2009 22:39

Martin är för rolig.....idag skulle jag dammsuga och det älskar han. Jag sa till honom, -Ska vi dammsuga, och då gick han iväg in i hallen, fram till städskåpet och pekade på dörren. Ja visst, där inne står dammsugaren. Senare på kvällen frågade Johan honom om han ville bade, det blev nästan rivstart på golvet och vips stod han utanför badrumsdörren och pekade. Han tycker om att stå vid badkaret när vi fyller det med vatten, han når precis fram till vattnet när det rinner och där står han och stänker så hela badrummet blir blött. Han är helt galen i vatten och tydligen var hans far likadan när han var liten så det verkar sitta i generna.


Igår snorade Martin jätte mycket, det rann ur nästan hela tiden. Som tur är så verkar näsan bättre idag, men nu har han börjat att hosta istället. Det skulle vara typiskt om han blev sjuk tills på fredag då vi ska fira av dom gamla delägarna. Martin ska sova hos farmor och farfar då....tänk att få vakna till tystnaden :).

Han har bara sovit bort en gång förr och då var det också hos farmor och farfar, men han var bara 3 månader då.

Det går säkert jätte bra, bara han håller sig frisk och kry.

Jag känner mig också lite snorig och på en gång så blir jag täppt i näsan. Jag har använt nässpray ett par ggr när det är som värst, men denna gång lär jag vara försiktig med skiten så jag inte blir beroende igen.

Jag får panik när jag inte kan andas, jag som har som en förträngning i ena näsgången också, det är svårt att andas bara i vanliga fall och täpper det till det minsta så är det kört.

Börjar ångra att jag tackade nej till operationen, men det var vid fel tidpunkt, sen kom Martin och nu har jag inte tid till det heller. Inte på några år i varje fall, men någon gång i framtiden så kanske jag får en normal näsa igen, ja en som man kan andas med....:).


Kram på er!




Av Eva - 9 november 2009 22:59

Vi brukar titta på Sveriges fulast hem med Simon och Tomas och vilka störtsköna killar det är :). I varje fall simon.

Man ska inte skratta när någon gör sig illa, men jag kan faktiskt inte låta bli att asgarva när jag ser detta klipp. Detta kan jag se om och om igen..........hehehehe!!!

Vilken kyss han får :).



Av Eva - 9 november 2009 22:44

Nu går det undan :)


Av Eva - 8 november 2009 22:03

Vi var och tittade på min arbetskollegas hus idag och det var jätte fint. Det är lagom stort, fräscht och ligger fint. Tyvärr så vet jag inte om jag skulle kunna känna mig hemma där. Jag har ingen jag känner i närheten och det är åt helt fel håll från stan. Hade huset legat österut så hade vi köpt det direkt för bättre hus för den slanten får vi inte.

Vi ska tänka lite till innan vi bestämmer oss.


Vi var sedan hem till Johans föräldrar och hälsade på eftersom det är farsdag idag. Vi blev bjudna på middag och det var jätte skönt för då slapp jag tänka på mat idag. Varken Johan eller jag gillar att göra i ordning mat så jag bad svärmor att kopiera några enkla recept hon har så att vi får mer att välja på när fantasin tryter. Det finns jätte många recept, men dom flesta maträtter innehåller så mycket konstigheter, sånt där man aldrig har hemma och köper man hem för just den maträtten så står det sedan där och blir förstört eftersom man inte använder det igen.

Fram för fler goda enkla recept.


Martin har sovit som en kråka i natt. Johan fick gå upp med honom kl 4 och sedan sitta med honom i soffan och sova tills kl 7. Det verkar som han börjar bli lite förkyld, IGEN. Ska det aldrig vara slut på alla förkylningar?

Idag har Martin gått jätte mycket. Nu är han riktigt modig och går långa sträckor. Tänk vad fort det går. Vi märker skillnad bara från igår. Hos farmor och farfar gick han genom halva huset så nu gäller det att vara med när han är på framfart.

Det är inte alltid man hinner med. Tex idag...usch vad det hade kunnat gå illa. Martin fick tag på mitt kaffe när jag vände ryggen till och han lyckades få det på sig på bröstet och magen. Jag sprang med honom in i badrummet och slet av honom pyjamasen medans han skrek för höga skyn. Snacka om att jag blev livrädd. Han var alldeles röd på magen och jag blötte torkservetter med iskallt vatten som jag lade på. Jag fick hålla dom under kranen om och om igen för att det skulle hålla sig så kallt som möjligt. 

Tack och lov så gick det inte så illa som det kunde ha gjort för efter en stund så lade sig rodnaden och sen syntes det ingenting. Ibland ska man ha tur.


I morgon är det dags för jobb igen.....BLÄ rent ut sagt :).

Natti natti

Av Eva - 7 november 2009 16:49

Vi måste bo i "Huset som Gud glömde". Det är helt otroligt vilket liv det är här jämt och det är alltid som värst när Martin ska sova. Jag förstår inte hur grannar och gårdstomten kan pricka in hans sovtider.

Just nu sitter jag och lyssnar på när grannen under knackar ner kakel.....suck, ljudet sprids ganska bra i betongväggar. Dom började på förmiddagen när Martin hade somnat och då vaknade han. Sen mitt på dagen så var det helt tyst och vi trodde dom var klara. Jo visst, hann precis lägga Martin så började dom igen. Det är ett under att Martin inte har vaknat ännu.

Så här är det i stort sett varje dag. Är det inte gräsklippning, så blåser dom löv, borrar i betongväggar med slagborr, ungarna under har "lekplats" precis utanför sovrumsfönsrret m.m Vi har valt att inte bo vid en lekplats bara för att slippa livet, men grannungarna gå ut på allmänningen utanför och stojar och skriker så man kan bli helt galen. Just nu är det lugnt eftersom det är höst, men på sommrarna är det kaos där ute.

Jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska och jag längtar ut till landet till tystnaden.

Det är alltid någon som renoverar och stökar. Så fort en är klar så börjar en annnan.

För någon vecka sedan så började dom borra med slagborr kl 7 på morgonen. Jag kan tänka mig att många blev förbannade då.


Huset vi var och tittade på förra helgen är uppe över 3 miljoner och det var det verkligen inte värt. Priserna är helt galna nu.

Min arbetskollega har sitt hus ute till försäljning nu och i morgon ska vi åka och titta på det för dom fick inga bud fast det var 14 st som skrev upp sig som intresserade. Dom vill sälja till oss, men det ligger helt åt fel håll, men vi ska kika i varje fall. Huset är jätte fint, jag har varit där förr och hade det legat åt det håll vi vill så hade vi köpt det direkt.


Idag var vi och handlade lite och det tog slut på mina krafter, jag fick jätte ont i kroppen och jag kände mig allmänt hängig. Tur att det finns Ipren för nu känner jag mig bättre igen.

Michelle hade vaknat tidigt i morse och kunde knappt sätta sig upp i sängen, allt snurrade och hon såg dubbelt. Hon hade också 38,4 när hon gick upp. Tänk att vi fick biverkningar av vaccinsprutan alla tre ;-).


Nu ska jag lägga mig ner i soffan och försöka vila i oljudet av kakelknackningen från grannen.



Ovido - Quiz & Flashcards