Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Julen snart över

Av Eva - 26 december 2009 10:27

Så var Julen nästan över för den här gången.

Vi var hemma hos min bror och hans tjej och för en gång skull slapp vi sitta trångt. Dom flyttade till ett gammalt missionshus i november så det fanns gott om plats.

Den stora salen är över 50 kvadrat stor så det fanns benutrymme kan man säga ;-).

Min bror gick tomte och när han knackade på fönstret så tyckte Martin det var jätte spännande, men när tomten kom in så blev han rädd. Vi fick bära honom fram till tomten och hämta paket för han vägrade gå själv.

Det var full fart på Martin hela kvällen fram till tomten kom. Då var han hur lugn som helst. Sambon skojade och sa att han skulle köpa en tomtedräkt och ta på sig när Martin är som jobbigast.


Martin fick jätte mycket leksaker och kläder. Kläder är verkligen något han behöver nu när han ska börja på förskolan. Han växer så det knakar och drar nu strl 86.

Jag hade också varit snäll i år för jag fick några julklappar jag också ;-).

Sambon hade köpt ett stativ till mig. Yippieeeeeee!!!

Nu är det bara tiden som saknas........! Jag vill så gärna ut och fotografera så att jag lär mig min kamera. Jag har köpt en bok om digital fotografering och jag försöker läsa när tid finns.


Igår på juldagen var vi hem till sambons föräldrar och hälsade på. Vi åt ännu mera julmat och öppnade ännu mera paket.

Martin älskar att vara med när vi dammsuger så dom hade köpt en leksaks dammsugare från Electrolux till honom. Den ser precis ut som den vi har fast en mindre modell. Ska bli intressant att se om han tar fram den när vi ska dammsuga.



   

Titta....även jag fastnade på kort.

   

Högt i tak i salen hos min bror.

   

En glad liten julaftonskille.

   

Tomten kom

     

 
 
Sussi

Sussi

27 december 2009 18:15

Kan tänka mig att det är spännande med tomten för Martin! Rädd var jag med när jag var liten hihi

God fortsättning
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
stina

stina

27 december 2009 20:26

Tänk att en och samma jultomte kan se så olika ut, för det finns väl bara en tomte?

http://enenkelstina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards