Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Pulkadags idag

Av Eva - 2 januari 2010 22:30

Idag hämtade vi Michelles gamla pulka hos hennes pappa och sen var vi ute med Martin och åkte. Han tyckte det var jätte skoj :).

Det har snöat i flera dagar nu och det verkar aldrig ta slut. I morgon måste jag nog gräva fram bilen så att jag kan ta den på måndag morgon. (Om jag hittar den på parkeringen ;-)).

Min bihålor känns lite bättre och jag har inte börjat med penicillinet ännu. Det hämtar jag ut om det blir riktigt jobbigt. Jag vill inte riskera att ta det ifall det inte är bakterier, men det känns tryggt att veta att det finns ett recept på Apoteket.

Michelle är jätte dålig nu, hon vaknade med feber, ont i huvudet och ont i kroppen. Säkert influensan. Borde inte vara svininfluensan eftersom vi är vaccinerade, men det är säkert den vanligt influensan.

Åker jag på det skiten också så blir jag galen. Det har jag inte tid med eftersom det är min värsta månad på hela året.


På nyårsafton skulle vi åka till Cilla och Henke, men deras dotter Vilda var sjuk så vi vågade inte åka dit med lille Martin. Han har ju precis blivit frisk och nu måste han hålla sig frisk eftersom han snart börjar på förskolan. (Om han inte får Michelles skit nu då)

Vi åkte istället till mamma och sov över. Hon hade gjort god mat, men jag kände ingen smak :(. Det är urtrist att inte känna någon smak.

Maggan, Benni och Dick var där och vi hade riktigt trevligt.


    

Martin åker pulka.

 
 
Ingen bild

skånepågen

3 januari 2010 17:57

Vad månde bli av detta barn.
Fotomodell redan !

 
Jag

Jag

3 januari 2010 20:40

Hoppas ni ska få bli friska så det inte bara blir en rundgång hela tiden. Minns att jag också hade det så ett tag när yngsta sonen var liten. Man hade inte tid att vara hemma och man lät sig heller inte bli helt frisk innan man jäktade iväg till jobbet.
Så hoppas bakterierna försvinner från ert hem annars får du väl djävulsutdriva dem. (usch låter som en andejakt) hihi
Ser du ghost haunters eller spökhus? Jag har sett några avsnitt och det är ruggigt.

Jättefin blev Martin nyklippt och det var säkert skönt att slippa ha håret hängandes i ögonen.
Gjorde detsamma med hunden idag...*skratt*

Kramisar till er!

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards