Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Eva - 3 januari 2010 20:30

Det finns bara ett ord som sammanfattar hur jag känner och mår just nu. Ordet är TRÖTT!!! Jag fattar inte hur jag kan vara så trött hela tiden och jag förstår inte hur det ska gå på jobbet i morgon. När Martin sov sin lur idag så tvärslocknade jag i soffan, sen var jag ut och grävde fram bilen under all snö och efter det stupade jag i soffan och sov som en gris.

Så här är det varje dag. Jag behöver bara sätta mig i soffan så känner jag hur tröttheten kommer över mig och då måste jag lägga mig direkt.

Jag undrar om det sviter efter alla förkylningar?

Jag önskar att jag hade kunnat vara ledig denna vecka också. Det hade jag verkligen behövt, men jag har inget annat val än att gå till jobbet i morgon :(.


Michelle har fortfarande feber, men den har inte varit uppe över 40 grader i dag som tur är. Jag tjatar om att hon ska dricka mycket, men sur tonåring som hon är så vägrar hon. Hon verkar inte förstå sitt eget bästa och jag har förklarat för henne att hon blir uttorkad annars. Det är som att prata med en vägg.


I morgon är det bouppteckning efter min farmor, men jag kan inte vara med. Jag kan inte ta ledigt från jobbet och sen ska vi till förskolan med Martin kl 16 och hälsa på. Jag fick skriva en fullmakt eftersom jag inte kunde komma.

Farmors lilla torp tillhör nu min pappas syskon, min kusin, min bror och mig.

Farmor ville att det skulle stanna i släkten, men jag tror ingen har tid och råd till att rusta det för det håller verkligen på att förfalla. Fönstren måste bytas i hela kåken och bara det är ett jätte projekt som kommer att kosta mycket pengar. Det är inte bara att rusta fönstren själv utan allt måste bytas ut eftersom det är totalt genomruttet. Panel behöver säkert bytas, brunnen är inte bra så det behöver borras nytt vatten. Det finns inget avlopp. Skorstenen är jätte dålig så det går inte att elda. Ja ni ser, det är ett jätte projekt för den som tar över. Jag skulle jätte gärna vilja ha det kvar, men känner att jag varken har tid, ork eller pengar till det eftersom vi letar hus.

Min dröm är att se det upprustat och fint för nu mår jag verkligen dåligt varje gång jag åker förbi och ser hur det ser ut.

Vi får se om någon är intresserad, det gäller inte bara att ha intresset, den som tar över måste lägga ner sin själ, tid och pengar på det.


Tjingeling


Skapa flashcards