Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Eva - 27 januari 2010 21:55

Jag fick höra att det var "snökaos" ute och att skolbussarna var inställda.

Äsch tänkte jag,  som vanligt så blir det kaos så fort det kommer lite snö, men när jag slutade jobba och skulle köra hem så förstod jag verkligen varför det var kaos....jösses.

Det gick knappt att ta sig fram. Snöröjningen har varit urusel idag och jag har inte sett en enda plogbil än. Skamligt!!!

Vi hade en "gårdstomte" i vår bostadsrättsförening som var jätte snabb med att ploga och skotta framför våra ingångar, men nu har föreningen bytt till ett annat bolag (inga namn nämnda) och än har jag inte sett skymten av dom idag. Dom har inte plogat en enda gång och Johan kom knappt in med Martin i vagnen eftersom det inte gick att ta sig fram. Det var visserligen den lilla vagnen, men fortsätter det så här så kommer jag nog inte ens ut med stora vagnen till bilen i morgonbitti.

Har dom inte plogat i morgon när jag ska åka med Martin till Förskolan så tänker jag klaga....jag tycker man har rätt till det.


Jag börjar bli nervös för operationen på fredag. Usch!!! Det kommer att göra ont och så gör jag det frivilligt....hur dum får man vara :). Nej då, det är både frivilligt och ändå tvunget eftersom jag annars inte kommer att kunna gå på foten snart. Jag är mest nervös över bedövningssprutorna som jag VET kommer att göra jätte ont. Läkaren berättade PRECIS hur ont det kommer att göra.

Jag har aldrig brutit något ben så jag har ingen aning om vad jag har att vänta mig i smärta. Vad jag förstått så kommer jag att ha en fraktur i foten som ska läka. Inga kryckor får användas utan jag ska gå på foten hela tiden. Hm...!!! Spännande ;-). Jag kommer att vara hemma från jobbet några dagar nästa vecka, men jag ska försöka jobba lite hemifrån. Som sagt, man har ju ingen som gör jobbet åt en så ibland har man inget val.

Fördelen med att jobba lite hemma är ju att man faktiskt kan gå och vila när man behöver och då kan det var skönt att vila foten i högläge. Det kan ju bli svårt på jobbet...hehehe!!!


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards