Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Var är plogbilarna? Inte här i varje fall.

Av Eva - 27 januari 2010 21:55

Jag fick höra att det var "snökaos" ute och att skolbussarna var inställda.

Äsch tänkte jag,  som vanligt så blir det kaos så fort det kommer lite snö, men när jag slutade jobba och skulle köra hem så förstod jag verkligen varför det var kaos....jösses.

Det gick knappt att ta sig fram. Snöröjningen har varit urusel idag och jag har inte sett en enda plogbil än. Skamligt!!!

Vi hade en "gårdstomte" i vår bostadsrättsförening som var jätte snabb med att ploga och skotta framför våra ingångar, men nu har föreningen bytt till ett annat bolag (inga namn nämnda) och än har jag inte sett skymten av dom idag. Dom har inte plogat en enda gång och Johan kom knappt in med Martin i vagnen eftersom det inte gick att ta sig fram. Det var visserligen den lilla vagnen, men fortsätter det så här så kommer jag nog inte ens ut med stora vagnen till bilen i morgonbitti.

Har dom inte plogat i morgon när jag ska åka med Martin till Förskolan så tänker jag klaga....jag tycker man har rätt till det.


Jag börjar bli nervös för operationen på fredag. Usch!!! Det kommer att göra ont och så gör jag det frivilligt....hur dum får man vara :). Nej då, det är både frivilligt och ändå tvunget eftersom jag annars inte kommer att kunna gå på foten snart. Jag är mest nervös över bedövningssprutorna som jag VET kommer att göra jätte ont. Läkaren berättade PRECIS hur ont det kommer att göra.

Jag har aldrig brutit något ben så jag har ingen aning om vad jag har att vänta mig i smärta. Vad jag förstått så kommer jag att ha en fraktur i foten som ska läka. Inga kryckor får användas utan jag ska gå på foten hela tiden. Hm...!!! Spännande ;-). Jag kommer att vara hemma från jobbet några dagar nästa vecka, men jag ska försöka jobba lite hemifrån. Som sagt, man har ju ingen som gör jobbet åt en så ibland har man inget val.

Fördelen med att jobba lite hemma är ju att man faktiskt kan gå och vila när man behöver och då kan det var skönt att vila foten i högläge. Det kan ju bli svårt på jobbet...hehehe!!!


Tjingeling


 
 
Sofia

Sofia

29 januari 2010 10:36

Hej på dig!
Jag har inte varit så flitig på att kommentera , men jag ska bättra mig.

Operationen går nog bra ska du se, jag har haft en fraktur i foten och ont gjorde det, men man står ut.

Kram!

http://www.3barnsmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

29 januari 2010 17:21

Jo han var här nyss. Plogbilen alltså !

Ring å klaga.

 
Jag

Jag

2 februari 2010 12:47

Här hade jag lite att ta igen och ska läsa mig uppåt för att se hur det gick för dig med operationen.
Plogbilen är här hos oss idag och första gången på hela vintern som de ska ta bort alla snövallar också. Fast då¨har jag ringt 2 ggr.

Kramen!

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards