Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

En uppdatering

Av Eva - 1 mars 2010 20:43

Jag tänkte jag skulle skriva lite om Martins utveckling. Det var ett tag sedan jag skrev om honom.

Det går jätte bra för honom på förskolan. Han blir lite ledsen på morgonen när vi lämnar honom, men det går över bara han får vinka åt oss i fönstret.

Det är tvärtom när vi hämtar honom, då vill han inte gå hem.

Vi märker att han utvecklas fortare nu när han lär sig saker på förskolan. Helt plötsligt började han stapla klossar som han annars har varit helt ointresserad av. Nu staplar han allt som går att stapla. När han har byggt ett högt torn så klappar han händerna när han är klar :). Han är ju duktig och då brukar vi klappa händerna. Gullunge.

Han har börjat att rita med kritor, men han smakar på dom hela tiden så det har blivit så mycket ritande. På förskolan har han fått måla med vattenfärger och då skulle han givetvis smaka på färgerna *tokunge* :).

Han pratar inte så mycket och jag tycker han stannat i utvecklingen där, men det kommer väl det också.

Ordet "boa" är allt, blöja, bil, ja allt som börjar på bokstaven b ;-).

Han älskar katterna och som tur är så har vi VÄLDIGT snälla katter för han ska krama dom hela tiden, helst lägga sig på dom om han kan. Svansarna är också jätte kul, mindre kul tycker katterna.

Vi var till läkaren med honom här om dagen och då vägde han 12.500 kg och var 84 cm lång. Stor kille för nu får han knappt plats på mätbordet längre :).

Orsaken varför vi var till läkaren är att han drabbades av en förkylning med öroninflammation för några veckor sedan och läkaren sa att han har förkylningsastma. Nu har vi fått ett hjälpmedel som man ska puffa i kortisonsspray i och sen ska han andas i den. Martin totalvägrar att andras i denna mackapär så nu har vi fått börja tvångshålla honom.  Usch, det är hemskt att hålla på så här varje morgon och kväll, men vi har inget val. Vi fick även en luftrörsvidgande spray som han ska ta när han får svårt att andas vid förkylning, men den har vi inte behövt använda än. Kortisonet ska han ta i först en månad och vi hoppas på att rosslet i luftvägarna försvinner av det. Han rosslar och låter, men är annars pigg och på glatt humör.

Det har varit många resor till läkaren på sista tiden, först Martin och sen fick Michelle tillbaka sina eksem (böjveckseksem hon hade när hon var liten) och i eksemen fick hon in stafylokocker så hon fick infektion överallt. Det spred sig upp i ansiktet och i hårbotten.

Hela ena örat var som ett öppet sår som det bara rann vätska och var från.

Nu är hon inne på sin andra penicillinkur och än har det inte blivit bättre.

Örat och hårbotten ser ut som en stor brännskada....riktigt äckligt. Stackarn :(.

Nu sist tog dom en odling på det och jag hoppas vi snart får svar på vad det är. Blir det inte bättre inom några dagar så funderar jag på att åka in till Akuten. Jag är rädd för att örat aldrig kommer att se normalt ut igen.

Nu fick ni en liten uppdatering på henne också :).


Detta inlägg blev ett sånt där långt som ingen orkar att läsa, men det var skönt att skriva av sig lite. Jag skulle kunna skriva en massa annat också, men vissa saker är bäst att inte skriva om.


Tjingeling

  

Glad liten badpojke :).




 
 
Jag

Jag

2 mars 2010 13:03

Usch jag ryser när jag läser om din dotter och min första tanke var givetvis köttätande bakterier och dessa kan visa sig så här som på din beskrivning. Fast det lär du väl få veta av analyserna de gjort.

Ibland kan man behöva lyfta upp huden och ventilera som man enklast kan uttrycka det och dränera men det kanske hon slipper. Ska hålla mina tummar hårt för henne för detta måste vara urjobbigt.

Gud så go han är den lilla Martin och ser allt framför mig när du berättar om hans ljudning och vad han gillar och inte gillar. Astmaspray kan ju vara svårt att ge men får ni bort katterna med tur och att han blir av med infektionen i bröstet tror jag säkert han slipper spraya vartefter. (hoppas)
Tips! Skaffa luftfuktare till hans rum. Jag ahr köpt sådana i keramik som du hänger på elementen och det blir stor skillnad.
Sparköp har dessa bl a.

Allt gott till er alla och tänker på dig också så du inte glömmer bort dig själv i allt relände!
Kram.

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards