Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Håll en tumme hårt

Av Eva - 3 mars 2010 22:16

Så har vinterkräksjukan kommit även till vårt hem :(. Jag vaknade i morse och såg att inte Johan låg i sängen. Jag tänkte att jag säkert hade snarkat och att han hade lagt sig på soffan, men där fanns han inte heller. Han ligger väl i Michelles rum då tänkte jag. Michan är hos sin pappa denna vecka.

Martin och jag gick in i badrummet för blöjbyte och påklädning inför förskolan och Johan kom fortfarande inte upp. Johan brukar alltid klä på och ge Martin gröt på mornarna eftersom jag har lite annat att syssla med. Det tar ju lite tid att bli vacker på morgonen ;-).

Jag kikade in i rummet och frågade om han inte skulle gå upp någongång, men då fick jag bara ett grymt till svar att han hade feber och inte fick behålla någon vätska.

Där låg han som ett stök och han ligger där fortfarande. Enda gångerna jag sett honom är när han tar en en vända till toaletten. Allt rinner bara rakt igenom.

Han sa att han aldrig har varit så dålig i hela sitt liv.

Som tur är så kräks han inte, men det är inte roligt att ha det andra vägen heller.

Jag fick beslutsångest och visste inte om jag skulle våga åka till jobbet. Jag blir själv förbannad när folk kommer dit när barnen ligger hemma i magsjuka, så jag ringde chefen och sa som det var. Hon tyckte jag kunde vara hemma ifall det skulle bryta ut på oss också. Förskolan var väldigt tacksamma att vi var hemma idag.

Jag trodde jag skulle kunna jobba hemma lite grann så jag och Martin tog en snabb tur till jobbet och hämtade jobbdatorn och lite andra grejer, men det blev ingen tid över till jobb. Martin har varit på uruselt humör och har knappt ätit på hela dagen. Allt som allt har han fått i sig 5 skedar gröt, en halv smörgås och lite pommes. Han som annars ÄLSKAR mat och kan äta jämt. Jag undrar om han också har något skit i magen.

Allt har gått fel för honom idag. Han har snubblat på trösklar, ramlat över saker, slagit i fötter och armar och sen gjorde han en riktigt fin vurpa ner från soffan. Suck, lilleman har varit klumpig idag. Han har ett rött fint märke i pannan efter att han rullade ner från soffan.


Michelle är hos sin pappa denna vecka , men det var min tur att skjutsa och hämta till ridningen, men jag fick hennes pappa att skjutsa dit henne och sen hämtade jag och Martin henne. Det var första gången Martin har varit in och hälsat på hästarna och han tyckte det var jätte kul och spännande.

Nu luktar min jacka och Martins overall häst...usch, men det vädras nog bort ganska snabbt får jag hoppas.


Oj, Johan var upp en sväng, men försvann lika fort in på rummet igen :). Vi lär få göra en storsanering innan Michelle kommer hem ;-).


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards