Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Service av bilen

Av Eva - 20 maj 2010 19:46

Idag har min SAAB varit inne på service och det första och sista gången jag lämnar den till SAAB. Nästa gång blir det en annan firma.

Varför jag lämnade den dit denna gång är för att dom ska byta olja i växellådan och det behövs nog.

Jag bad dom kolla på min sidobackspegeln som sitter lös. Det är själva glaset som är dit satt med dubbelhäftande tejp, men tror ni dom kunde limma fast glaset. NEJ, dom ville byta hela glaset för 1500:-. Skamligt. Jag bad dom att strunta i det och sen får Johan limma fast skiten.

Varför kan dom inte göra en sådan simpel sak? Dom tjänar väl inga pengar på det kan jag tro.

Sen var det bromsklossarna i fram som behöver bytas, men det får Johan också göra själv.

Jag bad dom också att kolla varför det tjuter i bilen när jag startar den och det var tydligen oljepumpen som lät, men efter att dom bytt olja i motorn skulle det försvinna enligt dom. Dock ville dom ta bort tråget och göra det rent.

För en kostnad på 4500:-. Nej tack sa jag. Det får sambon också göra ;).

Va fan? Måste allt vara så förbaskat dyrt när det gäller bilar?

Tur att man har en sambo som är händig och är bra på att meka med bilar ;).

Dom fick min tillåtelse att byta en backventil som var trasig för 700:-.

Det var ett pris som var lite rimligare.

Jag kommer att bli många tusenlappar fattigar i morgon när jag hämtar ut bilen :(. Jag hade hellre gjort något annat kul för dom pengarna, men vad gör man, en bil måste man ju ha och för att komma till roligheter så måste man tyvärr nästan alltid använda bilen.

Så där ja, nu har jag fått klaga av mig lite och det känns genast mycket bättre.


Tjingeling


 
 
Ingela

Ingela

21 maj 2010 20:48

Kunde du inte ha satt din Gubbe på att byta oljan också? Då hade du inte behövt lämna in bilen alls och kunnat göra allt det roliga för pengarna...

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

17 juni 2010 20:22

Hej, hur går det med flytten??

http://jtv.bloggagratis.se

 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

12 juli 2010 21:54

Överlever du värmen? *ler*

Kramisar

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Ovido - Quiz & Flashcards