Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Eva - 22 juli 2010 22:49

Getingar, vilka skitdjur det är. Jag har en fruktansvärd fobi för dessa små kryp och här på kullen finns det massor. Usch!!! Dom är jätte aggresiva och kommer som små raketer när man är ute på tomten.

Dom håller till i vår bod och vi kan knappt gå i den delen av trädgården för då blir dom galna.

Johan försökte ta bort dom en kväll, men misslyckades. Han gjorde en liten anordning så att radarsprayen stod och sprayade tills den var slut, men nix, dom är kvar.

Ikväll ska han gå ut igen (har köpt en mygghatt:)) och sen ska han spraya rakt in i boet.

Lycka till säger jag :). Jag kommer att sitta bakom stängda dörrar.


Här på kullen har vi en ganska bred flora av träd har jag märkt. Vi har massor av Alm som tyvärr har fått almsjukan och dessa måste vi ta bort :(. Sen har en Ek, dock väldigt liten men ändå ;). Vi har massor av Ask som är ett riktigt vackert och högt träd. Bara inte dessa får Asksjukan också, då blir jag ledsen. Sen har vi jätte stora Lärkträd, tall, björk, aps och en massa Fläder. Tyvärr är det falsk Fläder så den är oanvändbar.

Det är inte så vanligt att man har så många olika träd på tomten.

Vår tomt är på 4700 kvm så det finns att växa på :).


Annars försöker vi pyssla så mycket vi hinner i trädgården. Den har inte skötts ordentligt efter att dom förra ägarna flyttade ut så det är en del att göra. Denna sommar gör vi bara det som behövs och sen får vi ta nya tag nästa år då vi är med från början så att säga.


Jag har sytt gardiner som en galning på kvällarna, men jag blir aldrig klar. Sy är ingen favoritsyssla direkt så jag drar mig en del måste jag erkänna. Jag är i varje fall klar med gardinerna i vardagsrummet nu.

Vi har massor av kartonger att packa upp, men det är så varmt att vi inte orkar börja.

När Martin är vaken ska han vara med och trassla hela tiden så det får bli på kvällarna när han har lagt sig.


  


Tjingeling

Skapa flashcards