Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Eva - 22 augusti 2010 21:53

Söndagkväll......finns det något tråkigar??? Då man vet att ledighetetn är slut för denna gång och arbete väntar dagen efter :(.

Helgerna går alldeles för fort.


Igår åkte vi till stugan. Först hade vi pilkasttävling. Jag kom TREA :). (Som vanligt :)). Jag brukar få den platsen och igår var vi ändå 7 st som var med.

Släkten har alltid haft en massa tävlingar och denna gren är den enda jag har chans att få pris i ;).

Sambon var inte ens med, han såg efter lillglutte istället.

Sen på kvällen hade vi kräftskiva i lillstugan och vi var hela 17 st där inne. Jag kan säga att det blev ganska varmt.

Martin har varit på ett hemskt humör i helgen. Han har nog en förkylning på gång. Kanske är det därför. Han var varit så arg och otålig. Inte kul att vara mamma då :).


Vi åkte hem på förmiddagen för sambon skulle hem och måla verandan. Vi HINNER inte med....Nu är det grundat och vindskivorna är målade en gång.

Vi får ta det lite pö om pö. Det är inte lätt att måla när lillglutte är vaken för då ska han vara med och trassala hela tiden.


Anita och barnen var och hälsade på en sväng. Hon tyckte vi hade gjort ett bra köp när vi köpte huset och det var ju bra.

Sen på kvällen kom svärföräldrarna förbi. Dom hade varit på loppis och köpt en jacka och två overaller åt Martin. Perfekta att ha på förskolan. Nu har han 4 overaller till vintern, tror det räcker ;).


  


Jag tror jag ska gå och lägga mig och läsa nu. Det vore skönt att komma i säng i tid för en gångs skull. Sen kan jag inte lova att jag släcker lampan innan midnatt.


Tjingeling

Skapa flashcards