Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där.

Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu.

Det finns några valtest på internet man kan göra och jag har fått varierande resultat på alla (?).

Det verkar som det jag brinner för är utspridda över partierna, alla har något bra och mycket dåliga saker också. Det är som att välja mellan pest eller kolera.

Som min pappa sa när jag var liten...han röstade på ------- "Dom tar från dom rika och ger till dom fattiga". Lite Robin Hood stuk över det hela.

Kanske blir det dom, samma gamla vanliga parti jag brukar rösta på, men denna gång är valet inte lika självklart längre.

Jag får klura på det ett tag till.


Tjingelin



Skapa flashcards