Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Eva - 16 maj 2010 21:35

Nu är långledigheten slut :(. Det har varit otroligt skönt att bara mysa och ta det lugnt.

I torsdags åkte jag iväg på auktion, men det fanns inte så mycket kul där. Mest skräp ärligt talat.

När vi satt och fikade fick vi reda på att det var Herrgårdsutförsäljning inte långt därifrån så då åkte lillebror, hans tjej, mamma och jag dit.

Det var jätte kul för vi fick gå runt på herrgården och kika nästan överallt. Det var en upplevelse i sig.

Jag köpte 6 lakan, 4 örngott, en väska, grillbestick, ett uppläggningsfat och en gästsäng ( en sådan där hoppfällbara sak). Dom har haft konferenser och sånt där och nu sålde dom ut allt. Grillbesticken fick jag ge 1:- st för, gästsängen 100:-, väskan 50:-, lakan och örngott 10:- st och uppläggningsfatet 5:-.

Det var mycket roligare än auktionen.


I fredags tvättade och pysslade vi lite här hemma. Jag visste att mamma och min faster och hennes man var vid stugan och städade och då frågade jag sambon om vi inte skulle åka upp och sova över och det ville han.

Martin tycker det är jätte kul att vara där. Där kan han springa ute och leka hur som helst.

I lördags vara vi tvugna att åka hem mitt på dagen för vi skulle vidare på födelsedagskalas hos sambons bror som fyllde år.

Vi fick grillade hamburgare och det var så GOTT!

Jag åt så jag hade ont i magen hela kvällen. Inte bra eftersom jag gått upp 2 av mina 3 kg jag hade lyckats gått ner, men, men man lever bara en gång sägs det.


Idag har jag tvättat 3 makiner tvätt. Det är inte lätt att hänga allt i lägenheten, men en del hänger på balkongen. Jag undrar om det blir regn i natt eller om det kan sitta kvar ute under natten. Hm!!!


Om 1½ vecka åker jag till Spanien med två vänner. Jag behöver verkligen miljöombyte så det ska bli UNDERBART.

Jag har knappt vågat se fram mot det för jag är så van att inte glädjas åt saker och ting i förväg.....Martin har varit sjuk så mycket så vi har fått ställa in en del saker denna vinter. Men nu struntar jag i om han blir sjuk för Johan är i varje fall hemma med honom :).

Vi ska bo hos min väns mamma och hennes karl, dom har lägenhet där nere.

Vi är borta onsdag till söndag och det blir nog alldeles lagom länge.

Jag är ingen soldyrkare precis, kan faktiskt ha det väldigt jobbigt om det är varmt, men det borde inte vara allt för varmt där nere vid denna tid så även jag kan nog sitta i solen. Annnars gömmer jag mig som vanligt under ett parasoll ;).


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards