Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Eva - 14 augusti 2010 23:17

Idag har jag känt mig som en riktig husmor. Vet ni? Jag har kokat saft för första gången i mitt liv J .

Jag var lite skeptisk i början, men den blev jätte god.

Tyvärr blev det inte så mycket, men fler rabarber är på gång så det kan nog bli lite mer.

När vi flyttade hit så var rabarberplantan JÄTTE stor och stjälkarna var stora och träiga och gick inte att göra något på. Jag slet bort allt och sen växte det upp på nytt igen. Super bra.

När äpplena har mognat mera ska jag försöka mig på att göra äppelsaft. Jag är inte mycket för äpplen, äter kanske 5 st per år, men saft kanske är godare.

I veckan åker svärföräldrarna på semester så dom sa att vi kunde åka dit och plocka svarta vinbär.

Hoppas jag får tid över någon dag för då ska jag göra det. Den saften är godast av alla.

Visserligen får vi alltid saft från dom, men det kan vara kul att göra egen.


Idag var vi in på American Car Show en sväng. Det är var otroligt hett ute så vi höll oss mest i skuggan.

Michelles pojkvän Pontus följde också med. Han hämtade jag på tågstationen i morse.


Sen grillade vi på kvällen och jag åt så mycket så magen stod ut i alla sina hörn. Inte för att magen har några hörn, men det kändes så ;),

Vi var även till svärföräldrarna och fikade en stund. Där blev jag kompis med en kviga i hage och jag höll på få mig en rejäl slick i ansiktet.

Jag tycker kossor är fina djur. Kan man ha EN kossa som husdjur. Ja inte inne, men i en hage.

Har man den från att den är kalv så kanske det går.

Hm…..vilka funderingar jag går och bär på J .


Vi har fått ett erbjudande att ta över en Gecko (ödla) som är 20 år gammal, men sambon vill inte alls. Han är säkert rädd för att det är han som får ta hand om den.

Det skulle vara lite häftigt. Värst är väl att man måste mata den med syrsor och dom för ett jäkla oväsen.

Nja, vi får nog tänka på saken ett tag till.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards