Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under september 2008

Av Eva - 9 september 2008 19:21

Var upp till barnmorskan idag och allt såg bra ut. SF kurvan hade gjort ett skutt upp över normalkurvan så lillpyre verkar växa som den ska. Det börjar bli riktigt jobbigt nu för varje steg är en plåga. Värst är nerverna som hamnar i kläm hela tiden så att benen viker sig. Det känns så dumt när man går på jobbet eller någon annanstans och jag helt plötsligt inte kan gå :). Jag hoppas verkligen jag inte går över tiden för det vet jag inte om jag pallar med. Om jag fick välja så vill jag få detta överstökat nu i helgen ;). Så skönt det vore att få två veckor tidigare istället. I morgon ska jag ringa och kolla om barnvagnen har kommit. Beställde den i maj och i förra veckan när jag ringde så hade inte allt kommit. Helt otroligt!!! Hur lång tid ska det ta??


Så här såg mina fötter ut i lördags på kräftskivan...lite svullna då!!

Det syns att jag har haft på mig skor för svullnaden är precis ovanför där skorna har suttit. Kan inte ha vanligt strumpor längre för då får jag inte plats i skorna...måste ha sånna här härliga nylonstrumpor. Usch!!!

Svullna fötter

Av Eva - 2 september 2008 19:41

Blev så sugen på Sushi idag så jag åkte till andra sidan av stan bara för att köpa det. Tyvärr är man ju så förkyld så jag kände knappt hur det smakade :(. Typiskt!!! Men jag vet ju att det är gott i varje fall.

Köpte givetvis mammasushi....fast dom nu säger att man kan äta vanlig sushi om man är gravid.

Tog precis en bild av mig själv och jösses så jag ser ut ;). STOR som ett hus.

Ja, hm...ni kan ju se själva!

Är i v. 37 nu.

Jag v. 37

Av Eva - 1 september 2008 15:47

Så har man gått och blivit förkyld...inte roligt! Det är många som går och snorar och hostar så det är inte undra på att man fick skiten också.

Typiskt när det är så mycket att göra på jobbet nu innan jag går på föräldraledighet. Kan inte vara hemma så det är bara ta en Panodil och släpa sig dit.

Jag åkte vill Västerbol i fredags och i lördags kom Johan, Michan och hennes kompis Isabell. Vi körde 10-kampen i lördags och det gick som vanligt åt helsike. Kasta bollar i rör och hinkar och sånt är jag inte bra på. Jag hamnar väl bland dom sista som vanligt. Vi får se när resten av släkten är klara. I vanliga fall samlas hela tjocka släkten en helg och tävlar, men i år har vi inte kunnat samsas om något datum, så det blir lite utspritt denna gång. Nästa helg är det kräftskiva vid Västerbol. Vi ska på dop på dagen, men om jag ev. orkar så kanske vi åker dit på kvällen.

Som sagt, nu vågar man inte vara allt för långt borta från stan och BB längre. Det kan ju hända när som helst fast det är 4 veckor kvar. Johan får hålla sig nykter nu så att han kan skjutsa om det är dags.

Om två veckor får gärna bebisen komma för jag vet inte om jag orkar längre :).


Ovido - Quiz & Flashcards