Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under februari 2009

Av Eva - 28 februari 2009 22:57

Här kommer en liten "Gissa bilden". Snodde idén från Malin.


Av Eva - 28 februari 2009 21:31

Har folk börjat att ledsna på Melodifestivalen eller??? Det verkar som det eftersom det röstas på skitlåtar. Starpilots skulle självklart gå vidare direkt till Globen, men icke, visst var Agnes också bra, men hennes låt var bara en i mängden. Ingen som stack ut.

Nej, ni som inte tycker detta är kul, snälla sluta rösta fram skit.


Av Eva - 28 februari 2009 20:45

...vad är det för något katten har släpat in????  Malena som sjunger opera i Melodifestivalen...det här var inte bra. Hon låter som mig när jag kör bil och försöker sjunga...heheheh!!!

Av Eva - 28 februari 2009 20:39

Tittar på Melodifestivalen och jag tycker Starpilots låt var skitbra, det var riktigt drag i den, precis som jag tycker om :).

Första strofen i versen låter precis som "Waiting for a star to fall" med Boy meets girl, men det gör ingenting. Det är bara att hoppas dom går vidare för än så länge har det bara varit skit.  Thorleifs...ursäkta, men har inte dom hamnat lite fel????


Av Eva - 28 februari 2009 07:57

Vi tog in Michelles gamla barnstol igår, den är ju ganska gammal, men den fungerar ju. Martin satt i den en stund med hjälp av en kudde bakom ryggen. Vi ska låta honom sitta en stund varje dag så tränar han nog upp ryggmusklerna snart. Det skulle vara skönt att ha honom i den när han ska äta gröt och annat. Nu sitter han i vagnen jämt, Michelles gamla det också. Ibland är det bra att spara saker. Det är så skönt att ha en extra vagn inne som vi kan sätta honom i eftersom våran står i trappuppgången och vi bor en trapp upp.

Sen har jag en fundering, just nu sitter Martin i baksätet, men funderar på att montera bort airbagen i fram så att vi kan montera den nya bilbarnstolen där istället, men problemet är solen....får man ha ett solskydd som man sätter upp med sugproppar på sidorutan? Det är inte så bra att ha det där, då ser man ju inte ut.

Är det då bättre att ha honom i bak och sen sätta upp Solarplexius på alla bakrutor? Vilka I-lands problem man har ;)!

Ja, ja skit samma...ska fundera vidare.

Här är en bild på lilla Martin när han sitter i barnstolen.

 


( Har ni sett vilken fin leksak han har, en genomskinlig necessär med en My little ponny liknande häst i :). Ibland måste man ha lite fantasi när inte dom andra leksakerna duger.)


Av Eva - 27 februari 2009 23:45

Här är några exempel på hur dom halsband jag gjorde såg ut. Men som sagt det var länge sedan jag gjorde något nu.



Av Eva - 27 februari 2009 23:25

Ikväll har jag försökt göra ljusmanschetter av pärlor och ståltråd. Vanliga ljusmanschetter med rysh-pysh är det värsta jag vet så jag tänkte försöka göra något annat till dopet. Jag har massor av pärlor och material som bara ligger.

För några år sedan fick jag dille på att göra halsband och andra smycken och det är därför jag har så mycket material hemma. Jag vågar inte ens tänka på hur många tusenlappar det är som bara ligger. Egentligen skulle man väl försöka sälja allt på Tradera, men man vet ju aldrig, kanske kommer min inspiration tillbaka någon dag. Jag gjorde så många halsband att det till slut blev för mycket. Jag har säkert gjort 100-tals till vänner och bekanta, men nu är det över 1½ år sedan jag gjorde ett sist.

Jag har aldrig gjort ljusmanschetter förr och jag vet inte om dom blev så bra heller...dom blev enkla, men det var så jag ville ha det också.




Skapa flashcards