Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Eva - 26 februari 2009 23:30

Det gick ju inte att läsa vit text på svart bakgrund. Ögonen klarade inte av det.

Av Eva - 26 februari 2009 23:02

Jag hittade en rolig utmaning. Tror jag fått dille på det här :)

Den som säkert kommer känna sig utmanad är Cilla :)


1. Stänger du av mobilen när du sover? Nej, bara ljudet


2. Vem såg dig senast naken? Min sambo Johan


3. Hur såg du ut på högstadiet? Åh...herregud..det har jag förträngt ;)


4. Hur kommer du att se ut om 20 år? En aning rynkigare, tyngdlagen har väl gjort sitt också så allt hänger väl vid knäna :)


5. Hur var du på dagis? Jag gick aldrig på dagis


6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Hjälpsam ( om jag inte har 1 miljard andra saker att göra ) och lojal


7. Har du celluliter? Finns det någon som inte har det?


8. Biter du på naglarna? Ja, periodvis


9. Har du något handikapp? Skada på gulafläcken i ögat och hör dåligt på höger öra...vet inte om det kan kallas handikapp, men det är det för mig.


10. Är du rädd för att få hängbröst? Nej, det får väl dom flesta


11. Tror du att gud är en man eller kvinna? Jag tror det finns två stycken, en man och en kvinna


12. Svär du? Ja, alldeles för mycket tyvärr


13. Är du trevlig mot Jehoves Vittnen? Nej usch...finns det några värre?


14. Hur homa är du på en skala 1-10? Öh...1


15. Tror du på utomjordingar? Nej


16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Oj, vad ledsnar man minst på....hm...någon pastasallad kanske


17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Lever


18. Har du blivit arresterad? Nix


19. Ljuger du? En vit lögn har man väl dragit någon gång


20. Har du kysst en polis? Nix


21. Är du rädd för Securitasvakter? Nej, varför skulle jag vara det?


22. Har du någonting att dölja? Inte just nu


23. Vad har du på din nyckelknippa? En massa nycklar, en kapsylöppnare och ett litet gosedjur


24. Är du/har du varit gift? Nej


25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Ja, om han inte kom hem på något annat sätt


26. Kan du laga cyklar? Har aldrig försökt så jag vet inte


27. Kan du fixa med bilar? Jag håller mig till att tanka, fylla på spolarvätska, byta glödlampor och sånt, större grejer överlåter jag till någon som kan.


28. Kan du baka bröd? Är inte intresserad av att baka så bröd har jag aldrig gett mig på


29. Vet du hur man frostar av en frys? Japp


30. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Desperate housewifes, dom verkar har kul eller Glamour, vilket lyxliv =)






Av Eva - 26 februari 2009 22:51

Oops...så har jag varit inne och lekt med bloggen igen. Jag kan aldrig bestämma mig för hur den ska se ut, vilken bakgrund, vilka färger osv...men jag har jämt beslutsångest så det är inte konstigt. Tycker bakgrunden var så snygg, men det fanns ingen annan färg än svart som passade och det blev lite dystert kanske. Piffade upp med lite färg och vips så blev den alldeles för skrikig....äsch...den får vara så länge, jag byter väl snart igen ;)


Kram på er!

Av Eva - 26 februari 2009 21:13

Kajorna har inte varit här på 2 nätter nu. Yipppiiiie!! Dom smällde av ett fyverkeri i närheten igår kväll och sedan dess har jag inte sett skymten av dom. Dom blev väl rädda kanske, men än ska man inte ropa hej, dom kommer säkert tillbaka :(. Min bil är helt nerskiten och det är inte lätt att tvätta bilen mitt i vintern så det lär väl bli fina frätskador.


Jag har precis övat att göra inbakad fläta på Michelle, men jag gav upp. Jag kan inte göra flätor, dom ser ut som fan. Det ser så lätt ut när andra gör och en del kan sitta framför teven och göra på sig själva och dom blir jätte fina.....mina fingrar räcker liksom inte till.


Martin ligger och sover i Johans famn just nu och snart ska han lägga in honom i hans säng. Det blir så lugnt och skönt när han har somnat och jag njuter av tystnaden.

Nej, nu ska vi betala räkningar :( Aldrig roligt!!

Av Eva - 26 februari 2009 19:53

Jag har blivit utmanad av Cilla.


Utmaning

 

Födelsedag: 8 januari 1975

Födelseplats: BB Akademiska sjukhuset i Uppsala

Favoritdjur: Papegoja

Favoritfärg: Svart

Favoritsiffra: 3

Favoritmat: Sushi

Favorithobby: Släktforska

Drömjobb: Konservator

Ställe jag vill åka till: Azorerna

Sover i: Trosor

Vad är hett: Fin rumpa i ett par snygga jeans…I like!!

Vad är avtändande: Hängande byxor så att man ser kalsongerna. Fy!!

1.Kissie 2. Kenza 3 .Blondinbella:

Vet att dom bloggar, men har aldrig läst någon blogg av dom.

Vilken linje gick jag på gymnasiet: Grafisk tryckning på och Kommunikation och Media på G.U.C

Favoritaffär: Hmm..låt mig tänka. Lindex när det gäller barnkläder.

Favoritbild: Jag har ingen favorit, men detta tog jag nyss på Martin då han sitter själv för första gången :) Dock fanns pappa bredvid om han skulle ramla.

Av Eva - 26 februari 2009 19:28

Jag råkade skrämma Martin nyss. Hade på mig en handduk om håret och snöt mig samtidigt, det blev en sak för mycket för honom. Jag fattar inte att han ska vara så lättskrämd. Han har blivit ledsen flera gånger idag när jag har snytit mig, men jag måste ju, näsan rinner hela tiden.

Tar Johan på sig en handduk runt huvudet, ja då skrattar Martin bara, men sätter jag på mig det så blir han jätte ledsen....fattar inte????

Man ser väl värre ut än vanligt förstår jag ;).


Något otroligt hände idag.....jag låg i soffan med en pläd på mig och tro det eller ej, Ozzy kom och lade sig på mig...det har aldrig hänt förr. Han hatar att ligga i knä, i varje fall i mitt knä. Han kan ibland gå upp i Johan eller Michelles knä, men det händer inte ofta.

Efter en stund kom även Alice och lade sig där så då hade jag två katter på magen...det har heller aldrig hänt =).

Efter 10 minuter tyckte Ozzy det räckte och gick därifrån.


Tjingeling

Av Eva - 26 februari 2009 13:39

Idag känner jag mig bättre i halsen, men nu svider det som eld i näsan istället.

Jag tog med mig Martin på en liten promenad idag, håller på att bli galen av att bara sitta inne och både han och jag behövde lite frisk luft.

Ikväll är det egentligen "syjunta" och jag skulle ha tagit med mig Martin, men det är bara att glömma. Jag vill inte smitta ner dom andra så det blir till att vara hemma :(.

Jag köpte majsvälling till Martin idag som jag provade att ge honom. Han har ju fått för sig att han inte ska ha ersättning längre, men när jag provade majsvällingen så ville han inte ha det heller. Det kan ha varit för att han var trött för då kan han inte äta alls. Ska prova lite senare. Det vore skönt att kunna ge honom flaska på morgonen och kvällen.

Oj, nu kom posten, det lät som det var ett helt träd i papper som damp ner....ska kolla vad som kom.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards