Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Eva - 19 februari 2009 21:15

Nu har värmen kommit tillbaka så det är varmt och skönt igen. Det är otroligt hur fort det blir kallt inne så fort värmen stängs av, men det är väl för att det drar så förbannat från fönstren. Det är inte världens bästa isolering i detta hus.


Kajorna är tillbaka. Suck!!! Vilket tjatter det är här utanför. Jag tycker jätte mycket om fåglar, men inte när dom sitter i 100-tals utanför mitt sovrumsfönster och tjattrar. Vi har en grusplan utanför och på hela långsidan är det buskar. Det är där dom sitter dom små jävlarna.

I natt höll jag på att bli tokig på dom, börjar en låta så hänger resten på.


Martin har varit på jätte bra humör idag och det är så roligt när han är så glad. Vi har lekt och busat och allt har bara varit bra. Så här kan han fortsätta att vara, då blir mamma glad :), men tyvärr så är nog friden snart slut för jag känner att han har ännu en tand på väg. Lilla vän..., men sen ska det väl ta ett tag tills framtänderna kommer i överkäken. Hoppas jag i varje fall!


Tjingeling




Av Eva - 19 februari 2009 18:32

Burr!! Jag fryser. Jag hade missat att dom skulle stänga av fjärrvärmen mellan kl 14-20 idag. Elementen är iskalla och vi har inget varmvatten. Jag var ner till grannen och frågade om dom hade kallt och det var dom som berättade att det var avstängt. Det sitter en lapp på anslagstavlan i trappuppgången som både jag och Johan totalt har missat. Det är så kallt inne. Det drar från fönstren rakt igenom lägenheten och jag känner mig som en isbit. Hoppas det hinner bli lite varmt tills Martin ska sova, han sover bara med en filt på sig på nätterna. Har han sitt tjocka täcke så drar han det över sig och försvinner ner under det och då vaknar han.

Jag får ta mig en varm dusch sen när varmvattnet är tillbaka så jag tinar upp lite.


Tjingeling


Av Eva - 19 februari 2009 13:50

Jag är med i en tävling på SOFIA ´s blogg där man kan vinna ett valfritt tryck från mammapatita.se .

Gå in och tävla ni också!


Av Eva - 19 februari 2009 10:17

Sådär, nu har jag äntligen bokat klipptid :). Så skönt det ska bli att få det genomklippt så att det känns fräscht igen. Det blir även lite ljusa slingor i utväxten. Jag har börjat att tappa så mycket hår. Kanske därför det blev stopp i badkaret här om dagen. Hm..!!


Så här söt var min sambo när han skulle rensa avloppet då...he he he!!

Påminner lite om Jason tycker jag ;). Ni vet, han i skräckfilmerna!

Av Eva - 19 februari 2009 07:59

Nej, nu är det nog dags att köpa en ny spis. Jag längtar efter att göra lasagne....lax i ugn saknar jag också. Det är ju bara ugnen som är paj men eftersom vi inte har någon fläkt så blir det så osigt när man steker och då är en ugn guld värd. Jag ska be Johan kika efter en spis. Det har ju gått några veckor nu sedan den gick sönder.


Ovido - Quiz & Flashcards