Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Eva - 13 februari 2009 20:54

Martin och jag har varit hem till Monica ikväll och Martin har nog aldrig varit så tyst någon gång =). Jag tror han lät 3 ggr under hela tiden.

Han var inte lika blyg som han brukar vara så jag hoppas det har vänt nu.

Han satt till och med tyst i bilen och det brukar inte han göra när han är vaken när vi är ute och åker.

Johan är ute och firar en kille på jobbet som fyller 40 år så han kommer nog hem sent...eller tidigt kanske man ska säga =).

Jag hoppas Martin sover hela natten i natt också, han har gjort det 4 nätter i rad nu och det är så skönt. Man behöver varje extra timme sömn man kan få.

Tittar på Let´s Dance, men jag har börjat att ledsna på det. Det har gått för många säsonger nu. Det är På spåret också och det tycker jag är ganska kul ibland, men Martin vill hellre se Let´s Dance. Han tycker om när det är musik och dans på teven.

Nej nu luktar det misstänksamt här, måste gå och checka Martins blöja.


Tjingeling

Av Eva - 13 februari 2009 13:02

Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta och skicka till dina vänner och radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som skickade detta till dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Eva

2. Ett ord på fyra bokstäver: Ekar

3. Flicknamn: Emma

4. Pojknamn: Erik

5. Yrke: Ekonom

6. Färg: Elefantgrå ( hittar ingen färg på E )

7. Klädesplagg: Egensydd tröja ( he he he)

8. Mat: Enrisrökt skinka


9. Sak i badrummet: Element (dom flesta i varje fall)


10. Plats/stad: Enköping

11. En orsak att vara sen: En gubbe i hatt som kör bil

12. Något man skriker: EVA!! Ja när dom ropar på mig :) ( Det var visst fusk att skriva sitt namn två ggr, men lite fusk har ingen dött av )

13. Film: Ett ufo i Nex York

14. Något man dricker: Explorer (Vodka)

15. Band: Europe

16. Djur: Ekorre

17. Gatunamn: Eskilsgatan

18. Bil: Everett-Morrison (Tog hjälp av internet)


19. Sång: En dag med Tommy Nilsson

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Engelsk fotboll


Jag snodde detta av Jimmie som hade lagt upp detta på FB.

Av Eva - 13 februari 2009 12:49

Jag hittade ett inlägg i Malins blogg som jag tyckte var lite små roligt.

Hon hade fotat det hon har i sin handväska och nu har jag gjort samma sak.

Vad med skit man har.


  • Plånbok
  • Digitalkamera med väska (dock hade jag den i handen när jag fotade =))
  • 2 handkrämer
  • Gammal lönebesked
  • Liten skiftnyckel
  • 3 st tändare ( Är det där alla är?)
  • Glasögonfodral utan glasögon (?????)
  • 2 gamla kvitton
  • 2 st inköpslistor
  • Pappersnäsdukar
  • Nyckelknippa
  • Otrivin nässpray
  • Nasonex nässpray
  • Liten klädroller ( ett måste när man har katter)
  • Johans Bricanyl
  • Försvarets hudsalva ( klarar mig inte utan den)
  • Läppglans
  • Necessär med smått och gott i
  • Litet fodral med en binda i
  • En knapp
  • Enkrona
  • Penna
  • Hårsnodd
  • 2 tomma tuggummipaket (synd att slänga ;))
  • Ett halsband
  • Ett armband
  • Ett litet pris jag fick när jag blev trea i pil
  • Privat mobil
  • Jobbmobil
  • Rennie mot halsbränna
  • Diklofenak mot migrän
  • Panodil och Alvedon
  • Tomt tuggummipapper (???)
  • En grej som man sätter i byxknappen så att man ska kunna använda sina vanliga byxor när man är gravid (dags att ta ur den kanske)
Av Eva - 13 februari 2009 07:52

Martin skrattar när pappa prasslar med papper. Ibland krävs det inte så mycket för att roa honom :)



Ovido - Quiz & Flashcards