Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Eva - 9 februari 2009 22:17

Natti natti mina vänner. Lilla Eva ska för en gångs skull lägga sig för kl 23.



Av Eva - 9 februari 2009 16:47

Det har inte blivit någon vila för mig idag för så fort jag har lagt mig så har Martin vaknat. Han har varit på uruselt humör idag så vi har varit "Butter" & "Trötter" idag, men jag fick förklaringen när jag kände honom i munnen. Tanden har brutit fram nu. Den har varit på gång i över en månad och jag trodde nästan jag inbillade mig att den var på väg, men nu är det en liten vass tand nere i käken.

Nu förstår jag varför det inte har kunnat gått att lägga honom någonstans, varför inga leksaker dög och varför han inte har ätit bra.

Hoppas det värsta är gjort nu när den har kommit upp ur tandköttet.

Ikväll måste jag försöka gå och lägga mig i tid för en gångs skull.

Är helt slut.


Johan kom hem med sushi efter jobbet. Det var gott!

Jag äter så sällan det nu för tiden.


Kram





Av Eva - 9 februari 2009 08:03

Denna dag kommer inte att bli en bra dag känner jag. Jag har sovit skit illa inatt och är fruktansvärt trött nu. Kunde först inte somna, skyller på fullmånen. Det sena kaffet kan också ha något med det att göra och sen vaknade Martin skit tidigt och ville inte somna om.

Så här sitter jag och känner mig som en zombie.

Dom ska stänga av elen här mellan kl 10-13 så nu har jag kokat vatten och hällt upp i en termos så att jag kan göra ersättning eller gröt åt Martin.

Vad ska man göra då, ingen teve, ingen dator, ingen radio, ingenting.

Så trist det blir. Jag får väl hitta på något att göra med Martin.

Det ser ut att bli fint väder idag och blir det lite varmare så blir det kanske en promenad. Det är bara -6 grader ute, men det är så där råkallt och fuktigt och då är det inte roligt att vara ute.

Jag ska försöka passa på att vila medans Martin sover om jag nu hinner göra det när han tar sina powernaps.

Nu hör jag att en traktorgrävare har ställt sig precis utanför vårt fönster, det är där dom ska gräva och det är därför dom ska stänga av elen.

Vilket oväsen...tror inte det blir någon vila idag för i det här oväsendet kan ingen sova i. Vad tusan gör dom här redan?? Stänger dom av elen före 10 blir jag arg.

Hoppas jag är på bättre humör nästa gång jag skriver för det här inlägget känns väldigt negativt.


Puss på er!





Ovido - Quiz & Flashcards