Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

LIlla snigel akta dig, akta dig, akta dig......

Av Eva - 13 augusti 2010 22:37

I natt är Michelles lilla syster här igen. Hon ville följa med förra fredagen och det gick jätte bra. Martin har så kul med henne så hon får gärna komma hit.

Dom leker, tjoar och tjimmar. Martin blir inte lika intensiv på oss som han annars blir när han är ensam. 

Johan frågade om man kan "köpa" ett större syskon till Martin ;). Hehehe...!!

Det måste vara kul för Michelle att ha båda sina halvsyskon tillsammans.

Lite konstigt är det ju kanske, dom är hennes syskon, men dom är inte syskon med varandra. Så kan det vara ibland :).


Det är så skönt att det är fredag. Denna vecka har det varit fullt upp på jobbet och jag får nog räkna med en hektisk tid framöver.

Det är bara att "gilla läget".


I morgon ska jag försöka mig på att koka raberbersaft. Det ska bli jätte spännande. Kanske blir det en rabarberpaj också :).

Mina rabarber som jag tog bort har växt till sig igen och nu är dom förhoppningsvis ätbara. Dom förra vara jätte stora och torra som gammal ved. Det var bara att kasta dom på komposten.


Vi ska även försöka hinna måla lite på verandan. Tyvärr så flyger det omkring en massa björkfrön just nu så jag vet faktiskt inte om det går att måla.

Dom kommer att fastna överallt är jag rädd för.

Kanske kan vi i varje fall måla vindskivorna och innertaket. Där borde dom inte fastna lika lätt som på räcket.


  

Dom här har vi gott om här i trädgården. Igår fick jag lyfta bort ett gäng innan Johan klippte gräset. Man vill ju inte att dom blir mosade :(.


Tjingeling


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards