Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 28 juni 2009 17:54

Vilken helg :). Solen har gassat från en klarblå himmel.

Martin och jag åkte till stugan i fredags. Mamma, faster M och B var också där. Vi var in till Hallstavik och köpte en liten pool åt Martin för den jag köpte är alldeles för stor ännu.

Han har badat och haft det jätte mysigt.

Igår kom Johan och hämtade hem Martin så att jag skulle få en natt för mig själv. Jag la mig i lillstugan för att sova för natten innan var rent ut sagt ett helvete. Jag kunde inte sova för det var 3 st som snarkade högt och jag somnade nog först kl 2 på natten. Sen fick Martin för sig att han skulle vakna och gå upp kl 4. Jätte roligt. Jag var helt slut så när han sedan skulle sova sin morgonlur så la jag mig också.

I natt har jag sovit som en gud. Det var svalt och skönt i lillstugan och ingen som snarkade. Jag vaknade i och för sig en gång av att något kröp på min arm....det viftade jag bort utan att se vad det var. Usch...hatar småkryp  ;).

Idag har jag inte kunnat vara i solen alls eftersom det har varit alldeles för varmt. Då önskade man nästan att det hade blåst lite.


Mamma och jag satt och funderade på om vi ska försöka hitta på något att göra i veckan och vi kom fram till att vi ska åka till Rättvik i morgon. Hon ringde och kollade om stugan dom brukar hyra var ledig och det var den. Så mamma, Martin, Michelle och jag åker i morgon. Sen kommer B och faster M upp på tisdag. Det ska bli jätte skönt att komma iväg på något annat. Bäst att passa på när det är fint väder för sen vet man inte hur resten av sommaren är. Jag tycker synd om Johan som måste jobba och inte kan fälja med, men han får det lugnt och skönt i några dagar i varje fall.

Min vän E bor i Rättvik och vi skulle få låna en resesäng till Martin så då slipper jag köpa en ny. Perfekt.

Jag ska försöka träffa henne och lilla Tuva under veckan.


Så nu kommer jag att ta en liten bloggsemester igen, för jag tror inte datorn får följa med. Finns inte tid till att sitta vid den ;-).


Kram på er och hoppas ni får det lika skönt som vi kommer att ha.




 




Av Eva - 25 juni 2009 22:20

Av Eva - 25 juni 2009 20:27

Av Eva - 25 juni 2009 08:37

Igår sov Martin bara en gång eftersom han och jag åkte iväg på förmiddagen, men då kom han ur rutinerna och vi gjorde allt för att han skulle hålla sig vaken så länge som möjligt igår kväll innan han sov för natten. När jag sedan skulle gå och lägga mig 23.30, vem vaknar då, jo Martin. Där låg han och pratade och skrattade för sig själv. Det går alltså inte att låta honom sova bara en gång. Han tyckte väl att han hade sovit sin eftermiddagslur då och skulle upp. Johan var så snäll att han gick upp med honom då.

Idag tänker jag stanna hemma tills han har sovit sin första gång så det inte blir samma sak ikväll igen.


Martin går i sin gåstol och han dunkade precis i huvudet i vår tv-bänk. Lilla vän, nu får han säkert ett blåmärke i pannan.


Tjingeling

Av Eva - 24 juni 2009 23:06

Nu ger jag upp. Jag har suttit och försökt göra en skuggad ram på några bilder i Photoshop, men det går inte hur jag än gör.

Jag har letat efter instruktioner på internet och jag har följt dessa, men tror ni det går....NIX!!! Vad gör jag för fel? Jag vill ha en vit ram och sen en skuggning på det. Hur svårt kan det vara?

Jag är nybörjare i PS, det är kanske därför.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig och sova. Kanske går det bättre om jag provar i morgon.


Natti natti

Av Eva - 24 juni 2009 13:36

Fy för mobiloperatörförsäljare. Som vanligt blev jag påhoppad av Telenor idag när jag skulle gå ut från Lindex och jag gör verkligen allt för att dom inte ska prata med mig. Jag tittar inte ens på dom för får man ögonkontakt är det kört. Det var kört även idag fast jag tittade ner och såg ut att ha bråttom. - Hallå där, vilka ringer du med idag, frågade killen? - Er (tyvärr tänkte jag säga). Sen bubblade han på och jag försökte avvärja mig. Jag berättade att det är jätte dålig mottagning på landet. - Vad har du för mobil, frågade han? En Sony Ericson C901, svarade jag. - Men är det en 3G mobil, frågade han. -Ja, svarade jag. På något sätt fick jag honom att förstå att jag inte var intresserad.

Dom försöker få mig att förlänga det abonnemang jag har idag, men det kan dom glömma. Jag ska snart säga upp detta och ha Telia istället. Det fungerar bäst vid stugan + att sambon har Telia så då ringer vi gratis till varandra.

Blir ni också påhoppade?


Tjingeling


Av Eva - 24 juni 2009 13:08

Idag gick Martin och jag upp kl 9 ;-). Skönt att få sova ut lite.

Eftersom vi vaknade så sent så kunde inte jag vänta på att Martin skulle sova sin första förmiddagslur innan vi kunde göra något så jag packade ihop och åkte till IKEA. Jag åt frukost där. 10:- för kaffe och två mackor. Mycket billigt och bra.

Sen gick jag runt och letade efter kuddar och fick fråga mig fram. Jag hittar inte på nya IKEA längre. För att komma till textil så måste man först åka hiss upp två våningar och sen ta en annan hiss ner till första plan. Helknäppt! Till sluta hittade jag en kudde. Jag ska byta ut den jag har vid stugan för den är jag så arg på varje gång jag ska sova där. Den är för mjuk och man sjunker ner och så åker hela kuddinnehållet upp runt hela huvudet. Svårt att förklara, men den är inte skön.

Det blev lite presentpapper, plastmuggar och små plastburkar.

Vi var även in på Lindex och köpte plastflaskor som jag kan ha i mitt shampo och balsam i när jag ska till stugan. Matrix shampo och balsam köper jag i 1½ liters flaskor och dom kan man inte släpa på.

Vi var även in på Coop och handlade och jag köpte en liten pool åt Martin som han kan ha vid stugan :-). Jag undrar vad han tycker om den? Han älskar att bada så den blir nog succé.

Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe i värmen. Jag ska nog passa på att sitta på balkongen en stund innan solen kommer dit för då blir det för varmt att sitta där.


Tjingeling

Skapa flashcards