Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Eva - 14 juni 2009 23:12

Här kommer några bilder av svärmors orkidéer.


På denna bild ser man inte så mycket, men jag tänkte ni skulle få se hur stort fönstret är och hur många orkidéer hon har.







Av Eva - 14 juni 2009 22:48

Men jösses, vilket minne man har :). Jag skulle ju dra en vinnare på halsbandet idag och jag höll på att glömma bort det totalt.

Sorry att dragningen blev så sent på kvällen.

Den som vann detta halsband är Kvasthilda . Grattis till dig!



Av Eva - 14 juni 2009 21:04

Vi åkte till svärföräldrarna och hälsade på idag. Fanns inget annat att göra i det här tråkiga vädret. Vi blev bjudna på mat och det var skönt för då slapp jag göra det idag ;-).

Jag tog några kort på svärmors orkidéer. Hon har hela vardagsrumsfönstret fullt av dom och dom blommar för fullt. Jag förstår inte hur hon gör för att få dom så fina. Mina totalvägrar att blomma om :(.

Jag ska försöka lägga upp några bilder på dom senare ikväll om jag hinner.

Vet inte ens om bilderna blev bra eftersom jag inte laddat upp dom till datorn än.


Michelle har kommit hem och ska vara hos oss en vecka nu. Det är sommarlov och jag lär nog inte se så mycket av henne på dagarna eftersom hon sover halva dagarna när hon är ledig. Men jag ska försöka få upp henne lite tidigare så att hon kan hjälpa mig med Martin. Han tycker jätte mycket om sin storasyster och nu har hon börjat att hålla på med honom mer och det är jätte roligt. När Martin kom till jorden så var hon inte så glad och jag tror det gick 5 veckor innan hon höll i honom första gången.

Nu är han större och det tycker hon är ganska kul. Hon busar och grejar med honom.



Av Eva - 14 juni 2009 10:08

Vädergudarna är verkligen inte med oss. Fy fan rent ut sagt.

Nu är jag riktigt less på det här regnvädret. Jag vill gå ut med Martin, men det går inte i det här ösregnet. Dom enda som kan vara glada jus ni är bönderna. Dom vill att det ska regna före midsommar så att grödorna blir fina. Jag läste att vädret i midsommar ska bli ungefär lika som nu. Usch! Jag hoppas det ändrar sig för om släkten ska samlas vid stugan och vi får sitta inne så blir det väldigt trångt.

Jag har en stor släkt på pappas sida. Dom är 11 syskon ( 9 efter att pappa och hans syster har gått bort). Sen är det deras barn och barnbarn. Martin blev nr 30 i barnbarnsskalan. Vi har räknat ut att från farmor och farfar är vi 59 stycken. Nu är det inte alla som brukar komma på midsommarafton, men vi brukar bli ett ganska stort gäng ändå.

Tar man ännu ett steg bakåt till min gammelfarmor och farfar så vet jag inte hur många vi blir. Dom fick 15 barn. Pappa hade 70 kusiner på den sidan. Ibland känns det som jag är släkt med halva Sverige :).

På min mammas sida har jag inte många släktingar. Hon var ensambarn och nu är både mormor och morfar borta. Mamma har väl någon kusin som jag knappt känner, men annars är dom väldigt få.

Jag har hållt på att släktforska i många år, men det har legat på is i några år. Det skulle vara jätte kul att börja forska igen, men tiden räcker inte riktigt till. Jag ska ta tag i det igen så fort Martin blir lite större. Det tar jätte mycket tid av den lilla fritid man har så det är verkligen ett evighetsprojekt.


Kram på er alla.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards