Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Eva - 9 juni 2009 19:32

Här har det inte hänt så mycket idag. Jag tog med mig Martin till Helping hand och Chilli, men jag köpte ingeting.

Jag brukar kolla efter böcker på Helping hand, men dom hade inga bra.


Johan ringde och kollade om det fanns kretskort att köpa till diskmaskinen och det fanns ett enda. 1500:- ska dom ha för det och visst, vet man att det är det som är felet så är det värt det, men tänk om det är något annat fel. Man kan ju gärna inte lägga ut det på Blocket och försöka sälja det för dessa diskmaskiner finns knappt idag. Det lutar nog åt att vi köper det ändå för det är inte kul att diska för hand. En ny bänkdiskmaskin blir det inte eftersom dom är så små nu för tiden och en stor får vi inte plats med. Det finns smalare diskmaskiner men dom är 45 cm och vi har 40 cm skåp så då ryker 2 skåp och då får vi platsbrist.

Nej, vi får hoppas på att det dyker upp ett hus snart. Jag tittar på hemnet.se varje dag och visst finns det hus, men antingen är dom för dyra eller ligger på fel ställe.

Jag har hittat en riktigt drömhus, ett gammalt missionshus som är omgjort till bostadshus. Det är jätte fint, högt i tak, stora fönster osv. men det ligger lite för långt från stan. Synd!


Av Eva - 9 juni 2009 09:08

Den nya rullgardinen är verkligen bra. Martin sov till efter kl 8 i morse också :). Perfekt!


Martin har inte haft några fler nässelutslag sedan vi var till läkaren i fredags och det är jätte skönt.

Jag hämtade ut Tavegyl åt honom i, men vi har inte behövt ge honom något. Det är bra att vi har det hemma ifall han får så där igen efter nästa förkylning.


Nu ser man båda hörntänderna i överkäken, han kommer att se ut som Dracula om han inte får sina framtänder snart :-).


Tjingeling





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards