Gruddelin´s vardag

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Överlevt 2 dagar

Av Eva - 10 augusti 2010 22:29

Andra arbetsdagen avklarad.

Det var lite tufft igår, en massa nya saker, ingen visste någonting och det var kaos. Men nu håller jag på och reder upp i röran och får mer klarhet för varje dag som går.

Det kommer att vara rörigt nu i augusti, men det släpper väl så småningom.


Idag fick jag låna ett makroobjektiv ( som dessutom är till salu :)) och det var jätte kul. MÅNGA bilder blev det!

Jag fotade allt från sniglar, blommor till ödlor. Ja allt som vår trädgård kunde bjuda på.

Jag funderar starkt på att köpa detta objektiv. Jag har klurat på det länge och nu fick jag ett fantastiskt bra erbjudande så nu kan jag nog inte motstå längre.

Snålfian i mig får faktiskt backa undan denna gång ;).


Här är ett litet smakprov. Kanske inte världens finaste bild, men jag tycker den är fantastisk och jag vet inte varför :).

  


Vilket skitväder det har varit nu. Det har regnat och åskat. Vi måste måla verandan så vi vill att det ska torka upp nu. Jag måste fortsätta att måla uthuset också. Just nu ser det lite kul ut.

Det har regnat så mycket att det regnat in i badrummet på övervåningen. Vi vet att taket är jätte dåligt, men en firma ska byta hela taket. Vi vet inte när, bara att det sker nu någon gång efter alla semestrar. Jag ska be sambon och ringa och tjata lite på dom. Det LÄCKER faktiskt in när det regnar och det är inte bra. Sambon klättrade upp och la över en presenning idag. SNYGGT?? Not, men ett måste. Nu borde det klara sig. Han var även upp på vinden och kikade, men ser inga skador.


Sen har vi kanske ett VÄRRE problem med duschen i badrummet, men det återstår att se. Kanske är det ingen fara.

Mer information kommer senare.


Tjingeling på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 5 mars 2011 16:00

Adressen till min nya blogg är : www.iminglugg.blogspot.com   Ja, för er som är intresserade ;)). ...

Av Eva - 18 september 2010 12:45

Hej på er. Ni får ursäkta men jag har bytt blogg. Som ni märkt så har jag inte skrivit så mycket här den senaste tiden och jag har ärligt talat varit riktigt less på att skriva. Den nya bloggen kommer att innehålla mera foton och mindre text. Jag...

Av Eva - 12 september 2010 21:56


Det har varit en mycket trevlig helg. I fredags var företaget på Studenternas och hade lite olika sporttävlingar. Det var kula, höjdhopp, längdhopp, 100 m och stafett 4 x 400 m. Jag var inte med och tävlade eftersom jag kände att min kropp inte...

Av Eva - 8 september 2010 20:43

Tro det eller ej, idag fickparkerade jag och det gick SKIT bra :). Om det är något jag är dålig på så är det just detta. Jag åker hellre flera kvarter än att fickparkera, men idag hade jag inget annat val. Det gick på första försökte och när jag ...

Av Eva - 6 september 2010 22:38

Jag ska erkänna att jag inte är så intresserad av politik. Har inte hängt med några debatter utan bara snappat upp lite här och där. Jag vet inte hur jag ska rösta....!!! Börjar få lite små panik nu. Det finns några valtest på internet man kan gö...

Skapa flashcards