Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 31 januari 2009 15:43

Ikväll kommer Matt över och ska göra i ording mat åt oss. Jag undrar vad det blir för gott :) Jag har köpt vin idag och tänkte ta mig något glas ikväll.

Vi var iväg och köpte en ny stekpanna på Cervera idag, vi fick presentkort när vi fyllde år. Helt perfekt. Den gamla hade teflonet börja släppa i och allt brände fast när man stekte.

Matte får kanske premiärsteka i den ikväll.

Annars har vi bara tagit det lugnt i dag. Martin sov i 2 timmar på förmiddagen, det var nog rekord. Varför kan han inte sova så länge när jag är hemma med honom om dagarna? Han måste ha kännt på sig att vi skulle åka iväg och bara väntade på att han skulle vakna ;).

Jag vägde honom på vår våg här hemma igår....och hm...han vägde 8.8 kg. Visserligen med kläderna på, men ändå. Han växer så det knakar.

Det verkar som han inte vill ha lika mycket mat nu, för han ratar flera flaskor om dagen. Kanske är det för att han har börjat att äta gröt också.

Det mättar kanske lite längre än ersättning.

Johan håller på och dammsuger för fullt medans jag sitter och latar mig i soffan :) Det är så det ska vara....he he he! Nej då jag drar nog mitt strå till stacken jag också.

Ska roa Martin nu för han har ledsnat på att sitta och leka med sin smurf.


Tjingeling

Av Eva - 30 januari 2009 15:15

Martin och jag har varit till jobbet en sväng. Det skulle bara bli en snabbvisit, men som vanligt blev vi kvar mycket längre. Det är ju så många att prata med och speciellt när man har en bebis med sig.

Jag som skulle hem och titta på reprisen av Glamour... :(

Nu missade jag det, men skit samma, man missar ju inte så mycket.

Vi ska äta enchiladas ikväll...mums! Det vattnas i munnen på mig när jag tänker på det, har inte hunnit få i mig någon lunch idag så det känns som magen håller på och vänder sig ut och in. Är så HUNGRIG!!!

I morgon kommer Matt över för han och Johan ska smaka Mackmyra whiskeyn som Johan fick av mig när han fyllde år. Det lät som om Matte skulle fixa mat till oss, jag undrar vad det blir för gott?

Tror han är bra på det där med mat ;)

Vi får se till att snygga till här hemma innan han kommer. Det ser ut som skit här just nu. Grejer överallt. Jag förstår inte hur det kan bli så bökigt på några dagar. Jag hinner inte gå och plocka undan hela tiden.

Värst blir det i vårat kök och vardagsrum som liksom sitter ihop, vardagsrummet är så litet och all golvyta tas upp av babysitter, två babygym och en sittvagn......!

Martin ligger och sover i sittvagnen just nu, det verkar som han sover bättre med lite ljud omkring sig. Teven står på och då sover han som bäst. Lägger jag in honom i sovrummet så vaknar han nästan direkt, antar att det blir för tyst där.

Nu ska jag logga in på FB och kika om något kul hänt där.


Tjingeling


Av Eva - 30 januari 2009 10:56

Är så trött så jag skulle kunna somna ståendes idag. Det är ingen idé att gå och lägga sig och vila heller nu när Martin sover för han vaknar snart igen. Han vaknade före kl 6 i morse och när han somnade vid 7 så passade jag på att sova lite. Det slår aldrig fel, någon av katterna börjar alltid skrika utanför sovrumsdörren då och denna gång var det Alice. Jag kunde ha strypt henne då.

För att få tyst på henne så måste man rusa upp och jaga iväg henne. Då brukar hon hålla sig lugn ett tag, men hon fortsatte.

När jag äntligen hade somnat, ja då vaknade Martin igen. Typiskt.

Egentligen skulle jag vilja åka över till jobbet idag och kolla på en skiss på en tatuering som Gilbert har gjort. Jag frågade om han kunde hjälpa mig med det och det ville han. Han är jätte duktig på att teckna och måla så jag är så nyfiken på hur den ser ut.

I sånt fall tänker jag vara lat och ta bilen för jag orkar inte gå idag.

Ibland får man vara det ;).

Sorry Martin, det blir ingen promenix idag.


Tjingeling

Av Eva - 29 januari 2009 23:15

Kom precis hem från syjuntan. Det var lika trevligt som det brukar vara.

Alla var på glatt humör och vi fikade med gott tilltugg. Jag har gett mig på att sticka en ny benvärmare, denna gång med två trådar eftersom den andra blev så bred. Hann sticka ungefär 3-4 varv, sen tog pratet över.

Kusin Cecilia kunde inte vara med då hon har så mycket att göra med sitt pluggande till sjuksköterska. Hon är duktig hon!

Jag skulle också vilja skola om mig, men har insett att jag inte orkar plugga.

Polis är den dröm, men för det första är jag för kort, sen måste jag plugga in massor av ämnen och sen vidare på polishögskola....nej usch, det orkar inte jag. Sen skulle jag vilja bli arkeolog, men då får man flytta runt så mycket och det orkar jag inte heller. Skulle även kunna tänka mig att bli viltvårdare, men insåg då att jag kanske måste skjuta djur och det klarar jag inte heller av. Annars skulle det vara underbart, att få vara ute i naturen mycket.

Konservator är ett yrke jag tycker verkar spännande, inte att hålla på och stoppa upp djur och sånt, utan ta hand om gamla föremål, ev restauera ( heter det så?) tavlor och liknade. Skulle vara kul.

Nej, det är bara att inse att jag är för gammal (blir man i och för sig aldrig), men jag har inte samma ork längre.

Jag får fortsätta som löneadministratör, det är ju inte fy skam det heller. Trivs väldigt bra med det.

Nu är det nog dags att gå och lägga sig i varje fall. Jag undrar om jag kan komma i säng före kl. 00.00 för en gångs skull.


God natt



Av Eva - 29 januari 2009 16:48

Ska snart åka på "syjunta" :). Det ska bli kul att träffa allihopa igen, vi har haft juluppehåll. Det är mina fastrar Kersin, Inger och Annelie, mamma, Ingamaj, kusin Cecilia och jag. Michelle brukar följa med ibland och ikväll ska hon med. Det känns tomt sedan min faster Ingmarie gick bort, men vi tänder alltid ett ljus för henne. Då känns det som hon är med oss ändå.

Det är nästan aldrig någon som handarbetar, jo kanske Annelie som broderar ibland, annars pratar vi bara skvaller, skit och fikar gott.

Det är ju därför vi träffas.

Det ska faktiskt bli skönt att åka utan Martin för nu behöver jag lite tid för mig själv.

Ska snygga till mig lite nu, titta så att jag inte har Martins spyor hängandes någonstans ;)


Tjingeling



Av Eva - 29 januari 2009 08:50

Detta hittad jag hos http://skogshuldran.bloggagratis.se/ och jag kopierade texten och lade in mina svar.


OM MIG:

1. Hur mycket är klockan just nu? – 8.40

2. Namn? -Eva

3. Vart bor du? – I lägenhet i Uppsala

4. Hur många barn vill du ha? – Har två, det räcker tack!

5. Vill du gifta dig? – Nja…vet inte.

6. Har du ätit sushi? – Åh gud, jag älskar sushi…mums!

7. Favoritglass? – Det ska väl vara vanilj med krossad choklad i.

8. Hur många olika sorters flingor har du i kökskåpet? – Inte ett enda paket.

9. Humör? – Just nu, trött. I vanliga fall, trött” 

FYRA GREJOR

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? – Hm….usch måste man skriva det? Ja, okej då, en gång när vi körde moppe lite olagligt.

2. Har du en hund? -  Nej, och det är jag glad för nu, skulle inte hinna, men kanske i framtiden.

3. Sover du helst själv eller med någon? – Sover faktiskt bäst själv.

4. Tror du på spöken? – Vaddå, finns det dom som inte tror på spöken? Självklart finns dom. I varje fall hemma hos mig.

SKULLE:

1. Skulle du vilja vara längre? – Ja 10 cm till skulle inte skada.

2. Skulle du vilja väga mer? – Nej, för tusan…inte ett gram till nu när jag äntligen har lyckats gå ner graviditetskilona + lite mer ;)

3. Skulle du vilja ha sex nu? – Nu? Nej, jag är för trött.

4. Skulle du vilja dricka dig full nu? – Nu? Är ni inte kloka?

KAN

1. Kan du röra på öronen? – Inte så att dom viftar av sig självt, men jag kan röra dom med mina händer ;).

2. Kan du slicka dig på näsan? – Vänta……….Nej det kunde jag inte.

3. Kan du kolla i kors med ögonen? - Japps

4. Kan dina föräldrar lita på dig? – Ja det kan dom.

5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? – Ja det skulle jag kunna, skulle vara skönt.

6. Kan du va på en fest utan att dricka? – Ja om jag är chaufför så är det självklart att jag inte dricker.

7. Kan dina vänner lita på dig? – Ja det hoppas jag.

8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? – Nej inte igen. Har haft en piercing där som växte igen medans jag var gravid eftersom jag var tvungen att ta ur den när magen började att växa.

9. Kan du suga? – Vad menas med det? Klart jag kan suga…i ett sugrör alltså!

10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? – Det skulle var väldigt svårt.

HAR

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? – Ja när jag var yngre. Man kunde ju inte berätta allt för då hade jag aldrig mer fått gå ut.

2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? – Hm….kommer inte ihåg.

3. Har du syskon? – Japps, en systeryster och en lillebror.

4. Har du någonsin haft sex med någon? – Självklart, hur skulle annars Michelle och Martin kommit till världen. Ingen jungfrufödsel här inte.

5. Har dina föräldrar ljugit för dig? – Det har dom säkert gjort.

6. Har du varit full den här månaden? – Ja, nyårsafton var jag lite rund under fötterna.

7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? – Nix

8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? – Nej, jag brukar borsta dom morgon och kväll.

9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? - Självklart

10.Har du haft sex med någon som är tre år äldre? – Vilka frågor…svar, ja.

11.Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? – Men herregud…vad är detta? Svar, ja.

12.Har du blivit påkommen när du har haft sex? – Det hoppas jag inte. 13.Har du haft sex med mer än tre personer? – ”Rodnar” svar, ja.

14.Har du ljugit på någon fråga än då? –Nej, jag är alltid ärlig när det gäller sånt här ;)


Av Eva - 29 januari 2009 08:43

Grattis Johan, som fyller 35 år idag. Hurra, hurra, hurra, hurra!

Han fick öppna sina paket redan igår för det blir stressigt när han kommer hem idag eftersom jag ska iväg på junta.

Av oss fick han en kudde ( är så less på hans knöliga), en bok om Whiskey och en MACKMYRA Whiskey.

Han sken upp som en sol när han fick se vilken sort det var :) så jag tror han blev nöjd.


Tjingeling


Av Eva - 28 januari 2009 23:07

Ikväll har jag kollat igenom gamla mail och hittade detta som jag fick av min pappa för ganska länge sedan. Jag tycker den är väldigt fin och jag önskar att jag hade kramat min pappa mer än vad jag gjorde när han fortfarande var med oss.

Kram pappa, älskar och saknar dig.

You are always on my mind....



Det finns något i en kram.

Den värmer om hjärtat, den välkomnar oss hem.

Den gör det lättare att skiljas åt.
En kram är ett sätt att dela glädje och sorg eller ett sätt för en vän
att visa att dom gillar dig för att du är du.

Kramar är till för alla som vi bryr oss om.

Från mormor till din granne eller din nallebjörn.

En kram är något fantastiskt.

Den är det perfekta sättet att visa något.

Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord.

Det är underligt vad en kram kan göra för välbefinnandet.
Den fungerar överallt och på alla språk.

Kramar behöver ingen utrustning, reservdelar eller batterier...

Öppna bara dina armar och ditt hjärta.



Skapa flashcards