Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Eva - 4 januari 2009 22:35

Gääääääsp....trött som tusan. Varför ska man plåga sig själv med att försöka vara vaken så länge som möjligt? Det är bara dumt!

Jag har så lite "egen tid" nu för tiden och på kvällen då Martin har somnat så passar jag på att göra allt som jag inte hunnit med under dagen.

Det är så skönt att bara sitta och softa ett tag. Johan har varit ledig i 2 veckor och det har varit jätte skönt. Då har jag fått hjälp med Martin både under dagarna och nätterna och nu våndas jag över när han börjar att jobba igen...usch! Då är det jag som får gå upp varje natt igen.....sömn betyder så mycket för mig och jag förstår inte hur jag ska orka.

Men det är väl bara att bita ihop. Finns inget annat att göra.


Natti natti


Av Eva - 4 januari 2009 21:08

Burr!!! Det är -15 gradet ute....jag undrar hur Cilla och Henke har det, dom som har fått fel på sin bergvärme? Stackarna...!

Cilla får tända några hundra värmeljus så kanske dom får upp lite värme :)

Det enda positiva med denna kyla är att en del fästingar dör....he he he...dom små liven kan aldrig överleva denna kyla utan ett snölager som isolerar...moooahhha. Det lär väl visa sig när sommaren kommer.

Idag var jag och Martin till Monica och hälsade på, men Martin var inte på sitt gladaste humör om jag säger som så. Jag förstår inte att han avskyr att åka bort till folk. När han är så här så drar jag mig för att åka bort jag också. Tycker bara det är skit jobbigt. Verkar som han blir stressad och får magknip så fort vi är borta....hoppas det går över för annars blir man som en eremit här hemma.

I morgon ska mamma och jag åka till mormors lägenhet i Knutby och försöka packa ner så mycket som möjligt. Det kommer att kännas konstigt när inte mormor är där. Vi ska åka dit i helgen och köra iväg alla hennes möbler, som tur är så är det inte så mycket möbler hon har. Sen är det bara städningen kvar.

Jag hoppas bilen startar i morgonbitti, mamma skrämde upp mig och sa att den ska få isproppar när det är så här kallt, men en sådan pass ny bil borde väl inte få det? Eller...?? Vad vet jag om bilar?





Ovido - Quiz & Flashcards