Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Eva - 25 januari 2009 22:00

Jag fick ihop en benvärmare till slut med "sticka utan stickor", men när jag drog på mig den så blev den jätte bred....hm....varför blev den så?

Stickar jag för löst, ska jag använda två trådar ( det stod så i beskrivningen, men jag fuskade med en) eller vad gör jag för fel?
Jag rev upp allt igen och får försöka på nytt en annan dag.

Det var ganska kul faktiskt, lättare än att sticka med två stickor.

Det går att köpa olika storlekar på dessa, jag har en medium nu, det finns både small och large. Small kanske man måste ha om man vill göra tex babymössor, benvärmare till små barn m.m

Om jag "faller" för detta så får jag köpa dom olika storlekarna.


Jag håller också på och klurar på en tatuering, det ska bli en minnestatuering för min pappa som gick bort 2003.

Jag har velat haft en så länge, men det är först nu som jag vet ungefär vad jag vill ha och jag har några idéer, men vet inte hur jag ska få ner dom på papper eftersom jag är så fruktansvärt dålig på att rita och skissa.

Det är ju något som ska sitta där hela livet och då måste den vara väl genomtänkt.

Än så länge är mina idéer lite hemliga.

Jag vill även göra en ny över den ros jag har på armen, men där har jag inte kommit på motiv ännu. Får klura på det lite till.


Tjingeling





Av Eva - 25 januari 2009 16:13

Så var det söndag igen. Helgen går alldeles för fort.

Jag har stickat utan stickor idag och nu börjar det likna en benvärmare. Hur jag ska göra för att maska av när den är klar, det vet jag inte ännu, men det löser sig säkert.

Johan ska precis åka iväg och köpa MAX hamburgare, är less på smörgåstårta nu :). Fick i mig totalt 5 bitar igår, blev ju lite sugen senare på kvällen också.

Nej MAX is the shit today.


Tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards