Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Eva - 11 januari 2009 18:00

Var på husvisning idag eller rättare sagt hästgård. Visst låg det fint, men vi slogs av en fruktansvärd odör när vi kom in i huset. Det luktade avlopp blandat med kattpiss. Usch!!! När vi sedan gick ner i källaren så kunde jag knappt andas av avloppslukten. Något skulle behövas fixas där!

Vi hade inte tänkt köpa det heller, mest nyfiken eftersom det ligger i närheten av där jag växte upp.

Efter visningen var vi hem till mamma på en fika.


Nu är jag riktigt less på Uppsalas förbannade kajor. Visst är dom jätte söta, men idag när jag kom ut till bilen så blev jag riktigt arg. Dom har bajsat ner hela min bil :(. Det står några träd vid parkeringen och en del bilar som står precis under träden har fått backa ut bilarna en bit för att inte få hela huven helt nerskiten av kajorna. Dom håller antingen till i dessa träd eller i buskaget utanför vårt sovrumsfönster och för ett himla oväsen. Ibland när man går ut till bilen så känns det som man är med i filmen "Fåglarna" för det är helt fullt av dom i träden. Viftar man med armen så flyger alla iväg, men det ska man passa sig för att göra, annars kanske man själv blir nerskiten.

Ja, ja det går ju tyvärr inte att göra något åt dessa fåglar, dom måste ju få leva dom också, men man blir less när dom låter på nätterna + när dom skiter ner bilen. Ingen idé att åka och tvätta den heller för den ser väl likadan ut i morgon. Det värsta är ju att det fräter på lacken. "Morr"!


Johan håller på och dammsuger just nu och jag ska sen ta över och torka golven. Himla kul, men måste göras. Teven börjar se lite grå ut också, kanske man skulle ta fram dammtrasan och dra av den i farten när man ändå håller på :).


Kram



Av Eva - 11 januari 2009 10:16

Ska åka och kolla på ett hus idag. Inte för att vi kanske köper det, men vi är nyfikna :). Ett hus på landet med två gamla ladugårdar....en riktig dröm.

Ligger lite för långt från stan bara. Annars hade vi nog varit väldigt intresserade.

Dax för frukost nu.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards