Gruddelin´s vardag

Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 31 mars 2009 22:27

Jag har gjort en utmaning för jag hade lite tid att slå ihjäl. Dom som vill får gärna ta denna utmaning, men jag måste varna er. Det är massor av frågor :)



1. Hur gammal är du om fem år? 39 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min son Martin

3. Hur lång är du? 163 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Håller på och tragglar mig igenom filmen "Australia", lär ta några dagar för tid är något jag inte har gott om.

5. Vem ringde du senast? Min gamla granne Monica

6. Vem ringde dig senast? Cilla

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Om jag har tid så ringer jag, men är det bara något jag vill säga så skriver jag ett sms.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mina föräldrar var aldrig gifta, bara sambo. Nu är mamma ensam eftersom pappa gått bort.

9. När såg du senast din mamma? Hm...låt mig tänka. Tror det var på syjuntan sist.

10. Vilken ögonfärg har du? Blå

11. När vaknade du i dag? Första gången strax före kl 5, då vaknade Martin, sen sov vi fram till kl 6.

12. Vilken är din favoritjulsång? Ave Maria

13. Vilken är din favoritplats? Vårt torp Västerbol

14. Vilken plats föredrar du minst? Hos gynekologen

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Tror, jag hoppas på att jag då bor i ett fina gammalt hus med min sambo Johan, vår son och min dotter. Eller dottern har nog flyttat för länge sen :)

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag vet faktiskt inte, kommer inte ihåg att jag var rädd på nätterna.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En historia jag fick via mailen idag.

18. Hur stor är din säng? Den är väl 180 cm, 90 i var i en dubbelsäng.

19. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar dator

20. Sover du med eller utan kläder på dig? I trosor

21. Hur många kuddar har du i sängen? 2 st

22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Österrike, Thailand, Grekland

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Lilla samhället Alunda och Uppsala

25. Är du social? När jag känner för det

26. Vilken är din favoritglass? Hm...jag äter inte så mycket glass, men om jag måste välja så säger jag nog Nogger.

27. Vilken är din favoritefterrätt? Jag äter aldrig efterrätt

28. Tycker du om kinamat? Ja, men det är inget jag längtar efter

29. Tycker du om kaffe? Java=Guld, självklart, jag älskar kaffe

30. Vad dricker du till frukost? Jag börjar dagen med 3 koppar kaffe innan frukosten, ja jag vet, inte så bra för magen. När jag sedan äter frukost så dricker jag vatten.

31. Sover du på någon särskild sida? Mest vänster

32. Kan du spela poker? Japp

33. Tycker du om att mysa/kela? Ibland

34. Är du en beroende människa? Ja.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner, jag vet att Elvis fyller år samma dag :)

36. Vill du ha barn? Jag har ju två, men vill inte ha några fler.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska

38. Har du någonsin åkt ambulans? Nix

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Är inte så mycket för att bada...men om det är varmt i havet och då menar jag typ minst 30 grader, ja då väljer jag havet. Annars bassäng.

40. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder

41. Äger du dyrbara smycken? Nej

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Desperat Houswifes, Det Okända

43. Kan du rulla med tungan? Hur gör man då?

44. Vem är den roligaste människan du känner? Vår gamla IT-chef på jobbet

45. Sover du med gosedjur? Nej, har aldrig gjort.

46. Vad har du för ringsignal? Djingis Kahn

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, en jätte söt klänning.

48. Hund eller katt? Två katter, eller rättare sagt hårbollar.

49. Flirtar du mycket? Nej

50. Kan du byta olja på bilen? Nej

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, konstigt nog inte.

52. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med Sagan om Isfolket och det är 47 böcker sammalagt. Tror jag är på 43 nu.

53. Den bästa bok du läst? Oj, jag kan inte välja, har läst tusentals böcker och dom flesta är bra.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

55. Dansar du i bilen? He he he...hur skulle det gå till?

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix fm

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En inköpslista

58. När var du i kyrkan senast? I början av mars i år då vår son döptes.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Bildläraren Håkan

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ett par nätter




Av Eva - 31 mars 2009 22:06

Det är bara att inse, jag måste städa ur min garderbob. Jag köpte 3 nya toppar idag och dom får inte plats. Det är ett plagg in ett ut som gäller nu ;).  Jag har dragit mig för det länge, men nu blir jag så tvungen. Snyft! Jag ska nog passa på att göra det i morgon och hålla en tumme på att Martin är på gladare humör. Han har varit hemsk idag :(.

Jag brukar ta med mig kläder på syjuntorna för jag har några fastrar som brukar "ärva" kläder av mig :). Är det något dom inte vill ha så får jagj skänka bort dom till Röda korset eller Helping hand.

Jag läste i tidningen att Röda korset får in en massa kläder som är smutsiga och trasiga som dom inte kan sälja eller skicka iväg. Det tar dom jätte lång tid att behöva gå igenom, sortera och sedan åka och slänga. Det kostar pengar för dom att kasta kläder eftersom dom inte är privatpersonen. Hur svårt kan det vá att gå igenom kläderna innan man ger bort det? Jag skulle aldrig ge bort något som var skitigt och trasigt.

Någon skrev att vad spelade det för roll om det är smutsigt, någon i Afrika blir säkert glad ändå. Hm...man undrar hur folk är funtade?

Nej, nu ska jag surfa vidare.

Natti natti på er.

Av Eva - 31 mars 2009 14:55

Idag tänder jag ett ljus för Sabina, hennes familj och vänner.

Sabinas kamp är över. Hon har fått frid nu.

Mina tankar finns hos er som hon har lämnat.

Jag hoppas ni finner tröst i varandra i er stora sorg.





Av Eva - 31 mars 2009 13:08

Här om dagen sa jag till min sambo Johan att, -Fan så fönstren ser ut, skulle verkligen behöva putsas. Vet ni vad han säger??? Jo,-Jag kan göra det, jag är bra på att putsa fönster. Va??? Och det säger han efter att vi har varit tillsammans i snart 11 år??? Här har jag våndats varje gång jag ska göra det, för det första så hatar jag att putsa fönster och för det andra är jag totalt värdelös på att putsa för dom blir randiga och fula.

Man lär sig något nytt varje dag!


Av Eva - 31 mars 2009 12:45

Jag hade precis en diskussion med en vän ang. att skatorna bygger sina bon lågt i år och hon påstod att det då skulle bli en regnig sommar. Jag var tvungen att kolla upp det på nätet och hon hade fel :). Enligt "skatskrock" ska det bli en fin sommar om dom bygger lågt och en dålig sommar om dom bygger högt. Så nu är det bara att hålla en tumme på att det är sant ;). Det skulle vara underbart med en fin sommar nu när man är mammaledig.


Som jag trodde så har jag en frukstansvärd träningsvärk i armarna och bröstmusklerna idag efter att jag fick kämpa som en tok med tripp trapp stolen igår. När sedan Johan kom hem och skulle fixa det jag inte kunde, ja då tog han fram en skruvmejsel och lossade på några skruvar och då var det jätte enkelt. Typiskt! Så hade ju jag också kunnat göra.

Sådana här gånger får man erkänna att man är blond, eller ja, vilken hårfärg jag har nu för tiden vet jag inte riktigt. När jag var liten var jag ljusblond, men nu är det väl i en råttfärgad nyans som jag bleker bort med ljusa slingor :).


Av Eva - 31 mars 2009 09:04

Den moderna familjen

Stackars dig, sa psykiatern. Kan du berätta för mig varför du
dricker så mycket?

Jag ska försöka och förklara det hela, sa patienten

Jag blev förälskad i en änka som hade en vuxen dotter. Jag gifte mig
med änkan och strax där efter gifte sig min far med min styvdotter.

Då blev min fru och jag svärföräldrar till min far.

Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son. Den
pojken blev naturligtvis min bror, eftersom han är min fars son. Men
han är också son till min frus dotter och därför blir min fru pojkens
mormor och jag blir morfar till min bror.

Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min sons
storasyster är ju även hans farmor ? eftersom min far är hans farfar.
Min far är alltså mitt barns svåger eftersom hans syster är min fars
fru.

Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors brorson
och jag är farfar till mig själv. Jag är bror till min far och
samtidigt både son och far till honom.

Min fru är min styvmor, mor, svägerska och styvdotter. Jag är far och
son till mig själv!

Tack, sa psykiatern. Jag förstår att du dricker. Fortsätt med det.

Av Eva - 31 mars 2009 07:20

Hehehe...tänk vad man kastar om bokstäver ibland :). Min sambo kom hem och påpekade att jag hade skrivit klotrast istället för koltrast så nu har jag rättat det ;). Så det kan bli! 



Vi har nätat in vår balkong för våra katters skull och nu på morgonen hade en klotrast Koltrast tagit sig in och kom knappt ut. Jag stod beredd med en kartong för jag tänkte gå ut och försöka fånga honom och sen gå och släppa ut den. Som tur var så tog den sig ut själv. Det är andra fågeln jag har haft på balkongen, förra gången var det en skata och den är ju lite större, men som tur var så trängde den sig också ut. Jag förstår inte vad dom ska in på balkongen att göra :). Är det trångt att ta sig in så borde dom förstå att det är lika svårt att ta sig ut.


Av Eva - 30 mars 2009 19:24

Sanna, här kommer en bild för din skull ;). Här kan du se hur det ser ut när Martin sitter med Babybalans i sin tripp trapp stol. Dom runda kuddarna har han på bägge sidor och det är för att ge så mycket stöd som möjligt. När inte dom behövs längre så är det bara att ta bort dom eftersom man trär på dom på bygeln. Sen kan man ha kvar själva dynan så länge man vill. Lite skönare än att sitta på trä :).

Fin dreggelfläck under hakan *skrattar*. Han ser jämt ut så och jag får byta bodies flera ggr per dag.

Skapa flashcards