Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Eva - 4 mars 2009 22:57

Jag fick denna historia via mailen nyss och jag måste bara dela med mig.....he he he så kan det gå :)



Jag gick utefter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig
skabbig, hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat.

Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade:
-Om du får dessa pengar, kommer du att använda dom till vin i stället för mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.

-Kommer du att använda dom till shopping i stället för mat? frågade jag sedan.
-Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka
hålla mig vid liv, svarade kvinnan.

-Kommer du att använda dom för att gå till en frisör i stället för mat?
frågade jag .
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.

-Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig och
min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad: - Tror du inte att din man kommer
bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är smutsig och luktar förmodligen
ganska illa.

Då svarade jag:
-Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när
hon har slutat med shopping, frisör och vin.

Av Eva - 4 mars 2009 22:15

Så var denna dag slut. Jag ska snart gå och lägga mig och läsa, eller snart vet jag inte om det blir.....jag försöker lägga mig i tid varje kväll, men blir alltid fast vid datorn. Man är inne och kikar andras bloggar, FB och annat :). Jag fastnade på Malins blogg ett bra tag. Hon har tagit bilder på vad hon tror är vargspår. Häftigt!! Djur och naturmänniska som jag är så tycker jag det är spännande och kikade runt lite på Länsstyrelsen i Uppsalas hemsida där det står om rovdjur. Jag är och kikar där ibland för att se om det har kommit fler rapporter om den björn som går omkring vid vår stuga. Malin har rapporterat till dom nu så får vi se om dom kan säga om det är vargspår. Malin, jag väntar på rapport :)!


I morgon ska jag till Olmed och hämta mina inlägg och jag lär blir några tusen kronor fattigare :(. Jag måste nog köpa ett par skor där också eftersom inläggen inte passar i dom jag har och dom är inte gratis ska jag säga. Sen ska jag sätta i "duttar" för hålfoten på två par Eccosandaler som jag har sedan förr. Men jag måste tänka att det är för mina fötters bästa.


Nu ska jag kika lite fler bloggar.





Av Eva - 4 mars 2009 14:16

Michelle var precis hem och hämtade sina ridkläder. Hon har inte varit på sin praktikplats idag. Tydligen så är det en person som inte är så trevlig där och hennes kompis Isabell var sjuk idag och då ville inte Michelle gå dit själv. Dom tog kontakt med Mentorn och Syon på skolan så dom två dagar som är kvar ska dom istället vara på ett dagis. Syon hade sagt att dom hade fått klagomål från det stället förr så det var väl inte konstigt att dom inte ville vara kvar. Dom fick bara höra hur lata dom var ( fast dom stod och jobbade ) att dom tog för lång lunch ( fast lunchen inte var slut)  osv...! Då är det inte roligt. Förra veckan gick bra för då var inte denna person där.

Om ca en timme slutar Johan och då ska vi iväg och handla. Martin kommer nog att vara trött och grinig precis när vi ska iväg och då är det inte roligt att klä på honom kläder. Det är bara att hoppas att han somnar i vagnen i affären så han håller sig lugn :).

Jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig på dopet eftersom jag inte hittat något nytt. Det får bli en gammal trasa sen förr :(.



Av Eva - 4 mars 2009 07:07

Så var det onsdag...dagarna bara springer iväg. Idag måste vi iväg och handla grejer till dopet. Det är en del som ska inhandlas och jag är så rädd att jag ska glömma något. Skulle vara typiskt mig =).

Prästen var hit igår och gick igenom dopakten, så nu vet vi hur den har gått till. Hon gick igenom varför man gjorde si och så och det var intressant.


Martin har ätit 6 månaders mat i några dagar nu och det går bra. Han kan ju inte bara äta gröt hela dagarna :). I morse fick jag faktiskt i honom en flaska ersättning, men det är inte det bästa han vet precis. Han har ledsnat på det, men samtidigt är det skönt om han kan ta flaska på morgonen eller om han vaknar på natten. Jag provade med majsvälling här om dagen, men det tyckte han inte om. Ska försöka snart igen.

Just nu ligger han och leker i sitt babygym, men han brukar ledsna ganska snabbt.

Oj då, nu tror jag att jag måste gå och byta en liten blöja....det stånkas och stönas...hehehe!


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards