Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Eva - 1 mars 2009 20:04

Jag blev lite hungrig så här på kvällskvisten så jag rostade bröd och lade på ost och purjolök...mums! Rödlök funkar också, men det hade jag inte hemma och purjolöken är lite mildare för magen.

Jag ska snart börja på bok 39 i Sagan om isfolket. Vad ska jag läsa sen?

Den första boken började jag att läsa i september 08 och jag tyckte det var perfekt att läsa när jag ammade, men så sket sig amningen och då blev det inte så mycket tid över till läsandet. Jag brukar passa på att läsa några sidor när jag äter frukost då Martin sover och sen måste jag alltid läsa innan jag somnar. Johans pannlampa funkar utmärkt fortfarande, men nu vill han att jag ska skaffa en egen så jag får väl införskaffa mig en jag också. Det blir perfekt sken man man lägger själva lampan nedåt mot täcket och vinklar upp den lite grann. Då blir det inte ett blått sken som det annars är i pannlampan. Alla sätt är bra utom dom dåliga ;).

Johan kom precis ut från badrummet, han har satt på Martin pyjamas, och han hade vägt honom....host..host...han väger enligt vår våg 9,6 kg. Han är ju bara 5 månader. Det är inte undra på att jag har ont i armar, nacke och rygg jämt.

Det brukar skilja några 100 gram mot BVC så det ska bli mycket intressant att se hur mycket han väger på 6 mån kontrollen.

Ska försöka kolla på Babel med Brad Pitt ikväll om Martin har somnat innan dess...han har sovit jätte dåligt idag så jag hoppas han sover hela natten.



Av Eva - 1 mars 2009 18:51


Jag har fått en award av Cilla och jag skickar den vidare till:

Cilla du har ju redan fått den, men äh jag skickar den tillbaka till dig.

Malin du har också fått den av Cilla redan, men du får den ändå :)



Av Eva - 1 mars 2009 15:25

Jag lägger in "Gissa bilden" inlägget igen eftersom jag lade in den den sista februari och då försvann den från första sidan.


Av Eva - 1 mars 2009 15:12

Jag glömde skriva att jag även köpte Melodifestivlan 2009 på CD idag :) och nu sitter jag och lyssnar på "Higher" med Starpilots. Den är riktigt bra, sen att det är en blandning av deras hit "In the heat of the night" och "Waiting for a star to fall" med Boy meets girl, det gör absolut ingenting.

Sådan här musik är perfekt när man kör bil. I och för sig så kanske man trycker lite extra på gasen när man lyssnar på den ;).


Det slog mig att alla butiksbiträden hejade och var glada idag och sånt blir man glad av. Tills jag kom till Coop och i kassan satt en sur tant som varken tittade på mig eller sa hej....mindre kul, men tyvärr finns dom lite överallt.


Melodifestivalen 2009 (2CD) - Various Artists

Av Eva - 1 mars 2009 15:01

Jag var iväg och shoppade lite idag, men som vanligt så hittade jag ingenting åt mig själv :(.

Jag köpte istället en jacka, byxa och skor till Martin. Sen handlade jag annat smått och gott som var slut här hemma.


Sommarjacka från H&M


Byxa från H&M


Skor från H&M

Av Eva - 1 mars 2009 07:32

Vi skulle ha åkt till Cilla och Henke igår, men jag var så snorig så jag orkade inte. Jag hade nog inte varit något trevligt sällskap.

Vi åkte och tittade på ett radhus som var jätte fint, men jag är nog ingen radhusmänniska...dom ligger alldeles för tätt för att jag ska trivas.

Efter det var vi hem till svärföräldrarna och lämnade en syskonvagn som dom har köpt av mina grannar.

Vi köpte med oss pizza hem eftersom jag var för trött för att göra mat och sen blev det melodifestivlen. Satt och pratade med Cilla i telefonen till klockan var ganska mycket.


Idag ska jag försöka ta mig i väg och shoppa lite kläder. Jag behöver något nytt till dopet, men jag har ingen ro att gå och titta på kläder åt mig själv. Jag hatar att prova kläder, men det är ju ett måste eftersom jag inte vet vilken storlek jag har efter jag fick Martin. Jag har fortfarande inte gått upp till den vikt jag startade på så allt är för stort. Snacka om att rasa i vikt efter förlossningen, jag gick upp 10 kg under graviditeten och gick sedan ner 17 kg på 2 veckor. Nu har jag börjat gå upp igen, men vill gärna stanna på den vikt jag har idag.


Martin börjar bli sjuk, han är jätte hes. Jag vet inte om han har ont i halsen, men eftersom det började med halsont för mig så har han säkert det också. Ska köpa alvedon på apoteket idag ifall att han blir dålig. Det är bara att hoppas han är bra nästa helg då han ska döpas.

Jag ska kolla efter kläder åt honom också. Han måste ju vara fin på dopkaffet :). Dopklänningen han ska ha har jag virkat själv. Det var många år sedan jag gjorde den och jag trodde jag aldrig skulle få användning för den eftersom jag då inte ville ha några fler barn. Men det ändrade sig och det är lite kul när jag har gjort den själv.


Tjingeling



Ovido - Quiz & Flashcards