Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Eva - 30 mars 2009 19:24

Sanna, här kommer en bild för din skull ;). Här kan du se hur det ser ut när Martin sitter med Babybalans i sin tripp trapp stol. Dom runda kuddarna har han på bägge sidor och det är för att ge så mycket stöd som möjligt. När inte dom behövs längre så är det bara att ta bort dom eftersom man trär på dom på bygeln. Sen kan man ha kvar själva dynan så länge man vill. Lite skönare än att sitta på trä :).

Fin dreggelfläck under hakan *skrattar*. Han ser jämt ut så och jag får byta bodies flera ggr per dag.

Av Eva - 30 mars 2009 16:46

Johan kom hem med sushi efter jobbet för varken han eller jag orkade göra någon mat idag. Man måste få vara lite lat ibland :).


Idag fick jag hem Babybalans som jag hade beställt till Tripp trapp stolen och den passade jätte bra. Dock är Martin lite stor så det var svårt att få i och ur honom, men det är bara att vika ut ena kudden innan man sätter i honom så löser man det problemet ;).

Det är en riktigt smart uppfinning måste jag säga.

Så här blev det.


Vilket jobb jag hade det med att försöka flytta sittplattan och den platta som fötterna ska vila på. Jag tog i av alla krafter så nu känns det som om musklerna har gått sönder. Kommer att kännas fint i morgon.

Jag har fortfarande inte fått till fotplattan, jag gav upp, så den får Johan ta sen.

Av Eva - 30 mars 2009 08:46

Så var det måndag igen. Idag ska jag försöka ta en långpromenad med Martin i det fina vädret. Ser ut att blåsa lite, men jag hoppas det är varmt ute. Näsan känns lite bättre idag och jag antar att jag har kommit över det värsta nu. Hittade Nasonex som jag har börjat att använda istället. Det ska jag alltid använda så fort jag börjar känna mig förkyld, men eftersom man inte fick använda det när man var gravid så har jag inte använt det på länge och jag trodde inte jag hade något hemma. Ska ringa till läkaren och be dom skriv ut mer. Det är en nässpray med kortison i. Inte alls som vanlig nässpray.

Martin vaknade före kl 5 i morse och som tur var så kunde jag vagga honom till sömns så jag slapp gå upp då. Sen fick han sova resten av natten i min säng. Det var lite svårt att somna om för jag hade bara 1/3 av sängen att sova på + att jag hade hans fötter i ryggen. Ja, ja, vad gör man inte för att man ska få sova några timmar till :). Vi gick upp kl 8 så jag ska egentligen inte klaga.

Ovido - Quiz & Flashcards