Gruddelin´s vardag

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Eva - 16 mars 2009 16:38

Åh...så gott! Johan kom hem med sushi :). Det är mums det.

Vi orkade inte göra någon mat idag så det fick bli den enkla varianten.

Jag vill som sagt göra något kul idag, men det blev inte riktigt så. Jag har försökt fixat med lite dopkort medans Martin har sovit, men har knappt hunnit göra något eftersom lillkillen inte har velat sova långa stunder idag. Jag har städat några lådor i köket. Det behövdes kan jag säga. Allt låg huller och buller och ingen ordning alls, men nu så är det fint igen.

Ett litet tag i varje fall ;).

Jag har nyst och snorat hela dagen idag, inte kul. Vet inte om det är doftljusen eller om det är min förkylning som är på väg tillbaka. Jag har varit snorig sedan jag blev förkyld för några veckor sedan, men nu är det värre igen. Jag har använt nässpray alldeles för länge... ja, jag vet, man ska inte använda det längre än 10 dgr, men vad fan gör man när man inte kan andas och får ont som tusan i bihålorna så fort det blir täppt?

Sen blir det ju inte bättre av att jag har det jätte trångt i ena näsborren. Dom ville operera mig, men just då var läget inte bra och sen blev jag gravid med Martin så här går jag fortfarande med trång näsa.

Det får bli i framtiden.


Tjingeling



Av Eva - 16 mars 2009 09:00

Vi satte på Martin dopklänningen i helgen och sen försökte vi få ett bra fotografi på honom. Tanken är att jag ska försöka få iväg lite tackkort, men vet inte än hur jag ska få till dom. Ska jag göra egna, eller ska jag skicka iväg till typ Extrafilm och få färdiga tackkort?

Här är lillskrutten i varje fall.

Ska tillägga att jag har virkat dopklänningen alldeles själv :).



Av Eva - 16 mars 2009 09:00

Martin vaknade kl 5 i morse. Tror ni jag var glad eller? Usch...det var inte roligt att gå upp då. Han fick en flaska ersättning och sen försökte jag få honom att somna om. Som tur var så slapp jag gå omkring med honom. Han låg i min famn och jag killade honom på halsen och i ansiktet som han tycker om och då somnade han efter ett tag :). Napp skulle han också ha. Han hade en period när han var mindre då han skulle ha napp när han skulle somna och nu har jag börjat prova det igen och då verkar han ha lättare att slappna av. Det är väl okej om han bara vill ha den när han ska somna.

Idag känner jag för att göra något kul, men vet inte vad bara. Ska man åka någonstans och vart i sånt fall? Eller ska jag hitta på något annat?

Synd att det inte är lika fint väder som igår. Då var vi så trötta och orkade inte gå ut, men idag hade gärna solen fått vara framme så hade en promenad med Martin suttit fint. Det går ju att gå ut och gå ändå i och för sig *skrattar*.


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards